Verhuurder is ook de uitbater van de onderliggende winkel.
Ik krijg hier het sterk gevoel dat de verhuurder/winkelier al die jaren het volledige gas- en waterverbruik van het gebouw heeft ingebracht in zijn boekhouding als onkost. Hoe kan het anders als hij gedurende 8 jaar nooit een opsplitsing van verbruik heeft gemaak? Zijn boekhouding van de vorige jaren is allang afgesloten..
Ik ben er vrij zeker van dat het inderdaad zo zal gelopen zijn, hebzucht is niet voor niets een hoofdzonde

Indien men dus mocht laten vallen zijn uiterste best te zullen doen om bij een rechtszaak te trachten aan te tonen dat de huurprijs bv 'all in' was, bv door specifiek te onderzoeken of de verhuurder (die uiteraard geen fraude zou willen plegen als goede zelfstandige en correcte burger) een fractie overeenstemmend met de werkelijkheid ofwel de volledige kost van het gasverbruik in kosten heeft gebracht, een genegotieerde oplossing vermoedelijk wel bereikbaar zou zijn.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.