Hallo,
Vandaag kreeg ik mijn nieuwe huurcontract mee naar huis om het eerst eens goed door te lezen.
Ik zou er vanaf 1/2 gaan wonen, en had aan de verhuurder gevraagd of het goed was voor hem indien ik de verhuis reeds zou maken tijdens het weekend van 30 en 31/1. Dit omdat het de enige moment was dat ik hulp van derden kon krijgen. Ik vroeg dit als een gunst, nadat ik er zelf ook al reeds enkele had gegeven aan de verhuurder. Dit werd goedgevonden, maar nu tijdens het nalezen van het contract, zie ik dus dat er genoteerd staat dat het contract ingaat op 30/1.
Nu stel ik me vragen, en maak me zorgen bij de gedachte hoe dit qua berekening zit wanneer ik er ooit weer vertrek. Bij mijn weten lijkt het me niet logisch om er, wanneer ik ooit vertrek, op diezelfde datum een nieuwe woonst te vinden. Ik neem aan dat ik er ook op de 30ste ooit weer weg moet, om op diezelfde dag ook meteen in te trekken in een nieuwe woonst.
Ik hoop dat ik hier een duidelijk antwoord op kan krijgen, en ik bedank alvast voor de eventuele hulp.
Groeten.