interest op huurwaarborg opeisen door huurder

Nanou26
Topic Starter

interest op huurwaarborg opeisen door huurder

#1 , 18 feb 2016 12:46

Beste

Ik ben vroegtijdig uit mijn appartement vertrokken voor een sociale woning en heb de sleutels per aangetekende zending opgestuurd en is door verhuurder ontvangen met bevestiging, ik heb de 2 maanden huurwaarborg vrijgegeven omdat ik het de verhuurder uiteraard verschuldigd ben, nu is mijn vraag: is de interest dat er op 5 jaar tijd is bij gekomen voor de huurder of verhuurder?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 feb 2016 12:51

De intresten zijn voor de huurder. Stond de waarborg op een geblokkeerde rekening? Dan betaald de bank die gewoon uit

Nanou26
Topic Starter

#3 , 18 feb 2016 13:02

Het stond op mijn naam op een geblokeerde rekeningnummer, per telefonisch contact met de bank heb ik uitdrukkelijk gevraagt om interest op mijn rekeningnummer ,van dezelfde bank, te storten. Nu heb ik na tekenen van vrijgave waarborg te horen gekregen dat ze het op de rekening van de verhuurder hebben gestort, omdat het document dat getekend moest worden door de verhuurder bij bedrag het woord " volledig" stond. mag de verhuurder er zomaar "volledig" opschrijven? en de bank heeft het bedrag van de huurwaarborg op papier staan ik begrijp daarom niet waarom ze dit zonder mijn toestemming hebben vereffend met interest. Ze werd gecontacteerd door de bank in mijn aanwezigheid en er werd gevraagd om het interest terug op mijn rekening te storten, ze bleek al geen vertrouwenswaardige verhuurder te zijn, wat doe ik als ze het niet terug stort... is dat diefstal, wat doe ik dan?

Reclame

mava105

#4 , 18 feb 2016 16:02

Natuurlijk is dit diefstal. Hoe komt dat rekeningnummer van de verhuurder op dat document als het een geblokkeerde rekening is op uw naam. Was er misschien huurschade die je moest betalen?

Gebruiker21

#5 , 18 feb 2016 16:27

wat doe ik dan?
Een aangetekend schrijven richten naar de verhuurder en vriendelijk vragen of ze de interesten ten bedrage van XX euro (even navragen bij de bank hoeveel dit was, maar gezien de intrestvoeten vandaag de dag, zijn de intresten misschien lager dan wat het AS u gaat kosten) op uw rekening willen storten aangezien dit bedrag u toebehoort. Meld ook dat u niet zal nalaten verdere juridische stappen te ondernemen als dit bedrag niet binnen de 2 weken op uw rekening staat.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Fortuin

#6 , 18 feb 2016 16:54

Meld ook dat u niet zal nalaten verdere juridische stappen te ondernemen als dit bedrag niet binnen de 2 weken op uw rekening staat.
As if.. voor €25 euro ga je niet naar de rechtbank. Moest ik bij een bank werken, los van het feit of hij gelijk had of niet, zou ik daar is goed met lachen.

Maargoed, hij kan proberen natuurlijk - je gooit geen €25 euro in de vuilbak. Ik veronderstel dat hij dat geld wel zal krijgen.

Nanou26
Topic Starter

#7 , 18 feb 2016 17:38

Het stond op mijn naam op een geblokeerde rekeningnummer, per telefonisch contact met de bank heb ik uitdrukkelijk gevraagt om interest op mijn rekeningnummer ,van dezelfde bank, te storten. Nu heb ik na tekenen van vrijgave waarborg te horen gekregen dat ze het op de rekening van de verhuurder hebben gestort, omdat het document dat getekend moest worden door de verhuurder bij bedrag het woord " volledig" stond. mag de verhuurder er zomaar "volledig" opschrijven? en de bank heeft het bedrag van de huurwaarborg op papier staan ik begrijp daarom niet waarom ze dit zonder mijn toestemming hebben vereffend met interest. Ze werd gecontacteerd door de bank in mijn aanwezigheid en er werd gevraagd om het interest terug op mijn rekening te storten, ze bleek al geen vertrouwenswaardige verhuurder te zijn, wat doe ik als ze het niet terug stort... is dat diefstal, wat doe ik dan?

artemis

#8 , 18 feb 2016 17:41

Maar werd uw huurprijs in die 5 jaar nooit geïndexeerd? Want dan zijn de 2 maanden resterende opzeg die u aan de verhuurder verschuldigd bent meer dan de initiële huurwaarborg...

Nanou26
Topic Starter

#9 , 18 feb 2016 17:55

De huurprijs was met 41euro duurder geworden sedert 2015 voor de waatertax die inbegrepen was in de huur, maar de verhuurder heeft enkel de huurwaarborg op gevraagd die destijds was gestort.

Nanou26
Topic Starter

#10 , 18 feb 2016 18:03

Het gaat om meer dan 25 euro, niet grappig als het jou overkomt,niet!? Het pand is in zo'n slechte staat geweest met vocht in de muren, stekkerdoos zonder elektriciteit - dat het bijna in brandvloog bij elke regenbui, barsten in de muren van ca. 0,75cm, enz....
er is bij mijn vertrek na dat ze de sleutels hebben ontvangen geen plaatsbeschrijving gebeurd. Moet ik me zorgen maken?

Nanou26
Topic Starter

#11 , 18 feb 2016 18:12

Ik heb geen idee waarom de bankbediende alles op haar rekening heeft gestort ik heb met haar 2x telefonisch duidelijk opgedragen om het interest op mijn rek.nr. te storten en zij gaf aan dat het geen probleem was en dat het automatisch word gestort, ik bedoel ze heeft het LETTERLIJK op papier staan wat het bedrag inhoud en toch gaat ze meer storten, dat zijn 2 verschillende bedragen... ik heb haar vandaag gesproken en ze ging het in de gaten houden of de verhuurder het terug stort, ik blijf in contact ze wil het recht zetten, en daar ben ik blij om, ik zelf hou het ook in de gaten.

mava105

#12 , 18 feb 2016 20:16

Daarom NIETS telefonisch even afspreken tussen de soep en de patatten. Steeds via mail of brief, dan heb je tenminste bewijs.

Terug naar “Huren”