PLAATSBESCHRIJVING

zeeegel
Topic Starter

PLAATSBESCHRIJVING

#1 , 30 mei 2008 11:17

Hallo,
wanneer ik over drie jaar het app introk en huurde, werd er een plaats beschrijving gemaakt aan de hand van foto's ,dit werd in tweevoud gemaakt en ik moest dit bekijken en tekenen ,nu zie ik dat ik die nooit heb terug gegeven en ze hebben hem ook nooit terug gevraagd ,dus ik heb de twee exemplaren , nu lig ik wel met hen in discusie over de algemenen kosten enz , en ik weet dat ze zullen moeilijk doen als ik ooit daar weg ga ; Heb ik daar nu baat bij dat ik die thuis heb ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pedro

#2 , 30 mei 2008 16:06

Hallo,
wanneer ik over drie jaar het app introk en huurde, werd er een plaats beschrijving gemaakt aan de hand van foto's ,dit werd in tweevoud gemaakt en ik moest dit bekijken en tekenen ,nu zie ik dat ik die nooit heb terug gegeven en ze hebben hem ook nooit terug gevraagd ,dus ik heb de twee exemplaren , nu lig ik wel met hen in discusie over de algemenen kosten enz , en ik weet dat ze zullen moeilijk doen als ik ooit daar weg ga ; Heb ik daar nu baat bij dat ik die thuis heb ?
Art. 1731. <W> § 1. Indien geen omstandige plaatsbeschrijving is opgemaakt, wordt vermoed dat de huurder het gehuurde goed ontvangen heeft in dezelfde staat als waarin het zich bevindt op het einde van de huurovereenkomst, behoudens tegenbewijs, dat door alle middelen kan worden geleverd.
§ 2. Indien tussen verhuurder en huurder een omstandige plaatsbeschrijving is opgemaakt, moet de huurder het goed teruggeven zoals hij het, volgens die beschrijving, ontvangen heeft, met uitzondering van hetgeen door ouderdom of overmacht is teniet gegaan of beschadigd.

YoeriS

#3 , 30 mei 2008 18:28

inderdaad, wanneer zij geen exemplaar kunnen voorleggen van de omstandige plaatsbeschrijving (ik betwijfel zelfs of het louter nemen van foto's de term omstandig kan dekken) wordt u het voordeel van de twijfel gegeven.
M.a.w. zij gaan moeten bewijzen dat de huurschade door u ontstaan is, en dit is quasi onmogelijk zonder dergelijke plaatsbeschrijving.

Reclame

JohnD

#4 , 30 mei 2008 19:26

In geen geval geven of erover spreken. Ze denken waarschijnlijk dat het dokument bij hun ligt. Ik raad U aan af te wachten hoe de zaak met de kosten evolueert. Indien U de mening toegedaan bent dat U onrecht aan gedaan word, kan U nog altijd beslissen om de kopij te vernietigen en zelfs het origineel. U zal zelf ondervinden trouwens hoe moeillijk het misschien is om de waarborg terug te krijgen.

Dat probleem met het onterecht aanrekenen van kosten die niet ten uwe laste zijn is een gekend probleem bij verhuurders en daar zou ik niet in toegeven indien het aan mij lag.

zeeegel
Topic Starter

#5 , 31 mei 2008 11:12

Hallo,
Idd John D ik zond deze week aangetekende brieven met de uitleg en de vraag om dit recht te zetten zowel aan de immo als aan eigenares.
Bij de brief eigenares schreef ik ook dat ik raad vroeg bij bevoegde instanties en de raad kreeg van een Prodeo Advocaat om haar eerst uitleg via een persoonlijke brief te vragen ? dit is Bluf van mij maar we zullen zien hoe ze reageerd ???? een beetje bang maken kan geen kwaad ?
in de brief vermelde ik ook dat ik er met de anderen eigenaars van het gebouw over praate en dat ze dit allemaal zeer belachelijk vonden , ze zal er zeker niet goed van zijn haar kenende , ik vermelde ook dat we 5 jaar achteruiit de te veel gevraagde bedragen kunnen terug vorderen met intrest ?
Dus we houden u op de hoogte
Alvast bedank voor de steun het gaf me de kracht om door te gaan

JohnD

#6 , 03 jun 2008 14:19

In de brief vermelde ik ook dat ik er met de anderen eigenaars van het gebouw over praate en dat ze dit allemaal zeer belachelijk vonden ...
Corrupt ipv belachellijk had een iets betre formulering geweest.

zeeegel
Topic Starter

#7 , 06 jun 2008 14:28

Brieven een week verstuurd nog geen nieuws ?
We zullen zien.

zeeegel
Topic Starter

#8 , 27 jun 2008 11:38

Brieven nu een maand verzonden , geen antwoord gekregen ; ik zal dus nu overegaan naar AS ; en geef ze nu een kans om binnen de 10 dagen te reageren of dat ik juridische hulp aanvraag ?

JohnD

#9 , 27 jun 2008 14:44

Je zegt hierboven ergens dat je op 31 Mei reeds een AS hebt verstuurd. Je bent niet verplicht van een hele reeks AS te sturen hoor. Ze gaan toch niet reageren volgens mij omdat ze gewoon in het nauw zitten en niet weten wat te doen.

zeeegel
Topic Starter

#10 , 11 sep 2008 11:38

Nu reeds ,maanden later en nog geen recht gehaald , ze komen steeds met andere argumenten ,zoals u betaald maar de 2de of de 4 de van de maand , ik heb een doorlopende opdracht op de bank en deze op 31 van de maand ?? wat nog allemaal
Nu mijn advocaat kent de situatie en woonde tot aug ook in dit gebouw , hij bouwde een huis en stelt voor zijn app op de gelijkvloer te huren , hij vraagt 135 euro minder dan mijn huur als ik het wil huren , het is 40 m2 groter betere accomodatie ,ik mag al vanaf dat ik teken dus tijdens mijn 3 maanden vooropzeg erin werken kuisen enz , alles is er wit geschilderd , en moet een laagje krijgen ,hij betaald de verf , doen???
Nog een vraagje , zoals voordien schreef ik dat ik de originele plaatsbeschrijving heb en het copie ook ik vergat hem terug te geven en ze vroegen er niet om ; maar ik schilderde de kinderkamers in felle kleuren , moet ik die terug wit zetten ?? het was een lelijk grijze papiier .
En hoe het best eruit gaan , dus een As schrijven voor 1 okt 3 maanden vooropzeg geven ? mijn huurcontrat is van 1/9/2005 dus nu 3 jaar
voor de rest heb ik 2 hoekjes waarde kat wat heeft gekrabt , ik zette daar zelf reeds houten plankjes op .
Ik zou er zonder last uitwillen , mijn nieuwe eigenaar dus de advocaat , en vrienden ,zal mij wel helpen als ze lastig doen maar toch zeer onzeker .....
groetjes

JohnD

#11 , 12 sep 2008 22:23

Eerst even dit: je hebt nog steeds niet gezegd waarover die discussie/betwisting over de alg. onkosten dan wel over gaat. Ook weten we niet hoe die bijdragen in de alg. onkosten vermeld worden in je huurcontrakt. Dit terzijde gelaten:
....zoals u betaald maar de 2de of de 4 de van de maand , ik heb een doorlopende opdracht op de bank en deze op 31 van de maand ?? wat nog allemaal
Op dat punt hebben ze geen poot om op te staan. Immers U betaalt reeds 36 maanden "stipt" rond die 3e of 4e van de maand. Juridisch gezien zou dit als een soort stilzwijgend akkoord kunnen beschouwd worden vermits ze er nu pas na al die tijd mee afkomen. Hiermee bedoel ik niet ze dat niet op een bepaald ogenblik kunnen eisen dat U op de 1e van de maand betaald. Of ze dat van een vrederechter zouden kunnen bekomen hebben is zeer twijfelachtig. U betaalde rond de 2e. Dat is pure muggezifterij.
Zoals voordien schreef ik dat ik de originele plaatsbeschrijving heb en het copie ook ik vergat hem terug te geven en ze vroegen er niet om ; maar ik schilderde de kinderkamers in felle kleuren , moet ik die terug wit zetten ?? het was een lelijk grijze papiier
Ik hoop dat je dat niet gezegd heb dat je die originelen in je bezit hebt. Ik had ze als ik jou was reeds lang vernietigd, ook jou origineel ! Spreek er met geen woord over en laat ze gerust een nieuwe plaatsbeschrijving maken. Bij vergelijking vinden ze de eerste niet en zullen ze zeer verveeld doen. Aldus moet je ook niets doen zoals terug in het wit zetten enz..
En hoe het best eruit gaan , dus een As schrijven voor 1 okt 3 maanden vooropzeg geven ? mijn huurcontrat is van 1/9/2005 dus nu 3 jaar
voor de rest heb ik 2 hoekjes waar de kat wat heeft gekrabt , ik zette daar zelf reeds houten plankjes op .
Ik zou er zonder last uitwillen, mijn nieuwe eigenaar dus de advocaat, en vrienden, zal mij wel helpen als ze lastig doen maar toch zeer onzeker .....
groetjes
Je moet voor niets bevreesd zijn, zonder last uitgaan dat betwijfel ik, maar daar hoef je je niets van aan te trekken. Persoonlijk zou ik er zelf nog genoegen in nemen ook, zoals een advokaat genoegen kan nemen in een zaak die hij verdedigd.

zeeegel
Topic Starter

#12 , 13 sep 2008 11:04

Hallo , en dankje wel voor de steun,als je alleen bent is dit soms moeilijk vandaar dat ik jullie site zeer op prijs stel.
Nu over de onkosten ik schreef en kreeg antwoord van u op 21 mei 08
"Stel een vraag" "Huren " Onkosten
maar dit lost zich niet op en ik wacht op de vrede rechter ;;; ze zullen moeten toegeven maar ik ga nu toch weg en heb nu hoop ik een goed toekomst in dit nieuwe app , het is wel in het zelfde gebouw , maar 40m2 groter en 130 euro minder en minder onkosten dus doen he en een zalige huisbaas nu .daar bij meer luxe en beter onderhouden.
Maar dat wil niet zeggen dat ik niet op mijn rechten zal staan bij de vroeger eigenares ik laat dit niet zo juist is juist en voor mij is 300 à, 700 euro veel geld.
bedank voor alles en ik hou jullie op de hoogte
Zeeegel

Terug naar “Huren”