Na een poosje op dit forum te hebben gekeken ben ik er inmiddels achter dat een huisbaas niet zomaar mag binnenkomen in de kamer die ik heb gehuurd.
Aangezien ik al van andere huisgenoten (ik woon samen met nog 13 anderen) had gehoord dat hij regelmatig kamers binnenkwam ongeacht of mensen er waren of niet,
en ik hem ervan verdacht dat bij mij ook te doen, vond ik het fijn te lezen dat dat niet mag.
Gisteren kwam ik erachter dat mijn verwarming het niet deed, en aangezien het stervenskoud wordt hier ben ik maar gelijk naar mijn huisbaas gegaan.
Die vertelde meteen dat ze laatst iets aan de ketel hadden moeten doen doen dus dat er waarschijnlijk nog lucht in zat.
Om er vervolgens aan toe te voegen dat hij daar afgelopen zaterdag niets van had gemerkt toen hij de verwarmingen ging controleren.
Daar wist ik dus niets van, want zaterdag was ik bij mijn moeder zoals ik dat elk weekend ben.
Toen heb ik hem aangegeven dat ik het niet op prijs stelde dat hij zomaar mijn kamer binnen kwam wanneer ik er niet was, en ook niet op zijn minst op de hoogte was gesteld.
Hij werd meteen verontwaardigd en vond het onzin wat ik zei, want als hij dat niet deed dan zouden 5 andere mensen misschien ook geen verwarming hebben, want het is allemaal aangesloten en hij kan dan niet met iedereen afspraken maken etc.
Verder zou hij toch niet met werklui mijn kamer in komen, het is alleen hem die binnenkomt voor kleine dingen.
Allemaal leuk en aardig maar ik voel me daar niet prettig bij.
Want het is niet alleen als anderen er ook van afhankelijk zijn maar zo ook toen ik een nieuwe koelkast moest hebben omdat degene die er nog stond alles meteen bevroor.
Hij zou een nieuwe inzetten maar had er die dag door stroomuitval hier geen tijd meer voor.
Toen mijn tante weken later iets naar mijn kamer komt brengen merkt ze dat er een nieuwe koelkast staat.
Heel fijn wel, maar wederom was ik er niet bij en wist ik niet wanneer hij dit ging doen.
Hier viel met hem allemaal niet over te praten want dat konden we lang en kort doen maar het kwam er op neer dat ik mij aanstelde....
Is dit zo? Ik snap best dat hij voor zoiets met de verwarming moet binnenkomen zodat de rest niet zonder zit.
Maar is het dan teveel gevraagd om eerst hierover bericht te krijgen via mail of telefonisch?
Verder beweert hij ook dat we geen wasmachines in huis mogen omdat het een studentenhuis is en dat niet mag van de belgische brandweer. Klopt dit?
Klinkt mij enigszins vreemd in de oren maar ik ben dan ook niet bekend met Belgische regels.
Excuses voor het lange verhaal maar ik weet me hier echt even geen raad mee. Hij zal dit vast vaker doen, maar wat kan ik hiertegen doen?