Cpsnls

cpsnls
Topic Starter

Cpsnls

#1 , 06 apr 2016 01:54

ik heb voor een periode van 1 oktober 2014 tot 31 september 2017 voor 3 jaar een huur contract van een appartement.

Nu in september 2014 was het de bedoeling dat ik dit ging samen huren met mijn vriendin. En hebben ook samen dat contract in 2014 ondertekend. Beide namen getekend

Voor alle duidelijkheid we hebben nog verkering. Maar uiteindelijk is ze niet officieel komen inwonen bij mij. Maar ze heeft wel getekend omdat het normaal de bedoeling was dat ze hier ook zou wonen en haar domicilie zou plaatsten.. Ze is thuis blijven wonen bij haar ouders. Omdat ze ginds een praktijk heeft in bijberoep opgestart in 2013 en alle avonden tot 22 u werkt. En dan zou ze nog een half uur moeten rijden naar mij. en de afstand die ze doet overdag naar Gent en dan savonds naar haar thuis praktijk( ouders ) is het onmogelijk dat ze bij mij volledig komt wonen. Nu ze staat bij haar ouders gedomicilieerd waar haar praktijk is en slaapt daar in de weekdagen. Ze geeft ook iets af thuis bij haar ouders.

Ze slaapt wel in de weekends bij mij. Moment van samen zijn.

We hebben ook afgesproken dat we na het huurcontract. Dat we pas zullen samenwonen samen gedomicilieerd staan . Als we iets samen kopen ,de kanten van haar praktijk voor de kortere afstand. Dan moet ik mij maar aanpassen binnen aantal jaar.

Nu ons contract loopt nog 1,5 jaar. Moet ik dat best laten aanpassen van 2 huurders naar 1 huurder?. Want uiteindelijk betaal ik de huur elke maand. En woon ik hier officieel ook alleen.

Of kan dat eigenlijk geen kwaad dat dit contract op beide namen staat en zij thuis bij haar ouders woont en gedomicilieerd staat.

Was een beetje een inschattingsfout van ons beide.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 06 apr 2016 07:49

Zou dit gewoon zo laten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”