teveel huur betaald aan eigenaar.mijn eigenaar

greetje999
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

teveel huur betaald aan eigenaar.mijn eigenaar

#1 , 08 apr 2016 15:09

de huur wordt ieder jaar geïndexeerd door de eigenaar, dit moet volgens volgens de huurindex. De eigenaar vindt dat hij dit niet moest volgen en rekende zomaar 25 euro per MAAND erbij en dit deed hij al jaren. Ben daarmee naar de huurdersbond geweest en zij hebben een nieuwe berekening gemaakt zodat ik nu heel wat minder huur betaal en met terugwerkende kracht van 5jaar. Een aangetekende brief geschreven aan verhuurder maar die weigerde om mij toch een 3000 euro terug te geven en dat is nu al sinds 2014 . Is er een wet dat ik mijn geld waar ik krachtens artikel 1728 quater B.W recht op heb terug kan vorderen. Dit geld zou ik wel goed kunnen gebruiken wegens verhuis.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 08 apr 2016 15:14

Als de verhuurder de sommen niet terugbetaalt, kan de huurder binnen een termijn van één jaar, vanaf de datum van het versturen van de aangetekende brief, een rechtsvordering instellen bij de vrederechter. - See more at: http://www.belgium.be/nl/huisvesting/hu ... 07fhG.dpuf

Edit:

te laat gelezen sinds 2014 schrijf je. Was dit aangetekend? Vraag voor alle zekerheid nog eens aan de huurdersbond. Die zijn daar beter van op de hoogte.

greetje999
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 apr 2016 14:13

Jammer genoeg heeft de huurderesbond mij niet op de hoogte gesteld dat de terugeising van het huurgeld maar één jaar geldig is.

Reclame

sloeberken

#4 , 22 apr 2016 14:46

Jammer genoeg heeft de huurderesbond mij niet op de hoogte gesteld dat de terugeising van het huurgeld maar één jaar geldig is.
Het komt wel eens voor dat de huurder door een regeling van de huurprijs of van de lasten sommen heeft betaald:

die hij niet verschuldigd was
waarvan na onderzoek bleek dat zij hoger waren dan de werkelijke uitgaven
De huurder mag van de verhuurder de teruggave eisen van alle te veel betaalde sommen. Hij moet daarvoor een aangetekende brief naar de verhuurder sturen.

Een mogelijke teruggave is aan twee belangrijke regels gebonden:

De huurder mag alleen de teruggave eisen van de sommen die hij te veel heeft betaald gedurende de vijf jaar die aan het verzenden van de brief voorafgaan.
Als de verhuurder de sommen niet terugbetaalt, kan de huurder binnen een termijn van één jaar, vanaf de datum van het versturen van de aangetekende brief, een rechtsvordering instellen bij de vrederechter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

chantika

#5 , 22 apr 2016 15:00

Als de verhuurder de sommen niet terugbetaalt, kan de huurder binnen een termijn van één jaar, vanaf de datum van het versturen van de aangetekende brief, een rechtsvordering instellen bij de vrederechter.

Het zou dus kunnen dat die termijn reeds om is. TS beantwoord de vraag niet of de ingebrekestelling aangetekend is gebeurd. En hoe lang geleden.

sloeberken

#6 , 22 apr 2016 15:05

Ts Schrijft:
Een aangetekende brief geschreven aan verhuurder maar die weigerde om mij toch een 3000 euro terug te geven en dat is nu al sinds 2014 .
Dus is de termijn van 1 jaar lang verstreken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”