Probleempje verhuuren

AndyTh
Topic Starter

Probleempje verhuuren

#1 , 01 okt 2008 10:51

Ik heb een vraag. Ik heb een appartement en ik verhuur dit. Nu de huurder die er nu in zit die vertrekt. Nu heb ik een nieuwe huurder gevonden( in augustus) die heeft een papier ondertekend dat ze vanaf 1/11/08 het appartement willen huren. Nu belt ze me gisteren dat ze om een of andere reden niet meer kan huren. Ze komt vandaag langs om alles uit te leggen waarom ze niet meer kan huren.

Kan ik hiertegen iets doen? vb een schadevergoeding vragen ofzo

Sorry als het niet in het juiste topic staat. ik vond niks voor de verhuurder

vriendelijke groet
Andy

Edit typfout: 1/11/08 ipv 1/11/09 Exuses
Laatst gewijzigd door AndyTh op 02 okt 2008 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 02 okt 2008 06:17

Indien het dokument dat deze aspirant huurder getekend heeft kan aanzien worden als een huurovereenkomst, vangt die dus aan vanaf 1/11/09. Normaal indien er niets anders gespecifieerd is in die overeenkomst is dat dus een kontrakt van onbepaalde duur en geld er een opzegtermijn vanwege de huurder van 3m. vanaf 1/11/09.

Als ik van U was zou ik me echter zelf zorgen maken, want de huurder heeft het recht om de woning te betrekken volgend jaar in november. Het is aan U om er dan voor te zorgen dat de woning tegen dan beschikbaar is, wat niet zo eenvoudig zal zijn, als U de woning intussen na het vertrek van de huidige huurder nog wil verhuren. Hij zou dan wel eens in het tegenovergestelde geval, een schadevergoeding van U kunnen eisen. M.a.w. acht U gelukkig dat de huurder U nu reeds te kennen geeft niet geinteresserd te zijn.

AndyTh
Topic Starter

#3 , 02 okt 2008 09:36

Bedankt voor dit antwoord.

Reclame

Terug naar “Huren”