gehuurd pand voldoet niet aan Vlaamse Wooncode

Canon
Topic Starter

gehuurd pand voldoet niet aan Vlaamse Wooncode

#1 , 02 okt 2008 13:16

Mijn studio voldoet niet aan de Vlaamse wooncode en kreeg 15 strafpunten, herstellingen gebeuren er niet. Het RHO komt binnenkort ook een kijkje nemen maar ik wil van dat KROT af. Kan ik mijn huurgeld recupereren ???
Ik betaalde tot voor een maand stipt maar de eigenares drijft mij het graf in... Ik heb de studio volledig herschilderd en opgeknapt de vorige betaalde zijn huur niet noch EGW en liet een container afval achter. Ik krijg alle problemen op mijn hals...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 02 okt 2008 14:24

Art.2. Het gehuurde goede moet beantwoorden aan de elementaire vereisten van veiligheid,gezondheid en bewoonbaarheid...(K.B. 8 juli 1997 tot vaststelling van de voorwaarden waaraan ten minste voldaan moet zijn wil men een onroerend goed dat wordt verhuurd als hoofdverblijfplaats in overeenstemming zijn met de elementaire vereisten inzake veiligheid,gezondheid en bewoonbaarheid).

De elementaire vereisten van veiligheid,hygiëne en bewoonbaarheid zijn beschikkingen van openbare orde.Een woning die daar niet aan voldoet wordt onttrokken aan de handel en kan niet het voorwerp uitmaken van een huurovereenkomst(art.6 en 1128 B.W.).Mocht zodanige woning toch verhuurd worden,dan is de overeenkomst nietig volgens de artt.1131 en 1133 B.W.(Vred.Grâce-Hollogne 11 juli 2000,Echos log. 2000,123,noot THOLOME,L.).

INDIEN u de woning wil onbewoonbaar laten verklaren dan kan u zich wenden tot de burgemeester.

Reclame

Terug naar “Huren”