Uithuiszetting

bambipower

Re: Uithuiszetting

#16 , 16 apr 2016 09:59

een dagvaarding gebeurd via het adres dat je ingeschreven staat, als je nergens ingeschreven stond.... of op een oud adres, dan komt het daar toe. Nuja, soit, dit is nu speculeren. Ik vrees dat je best contact opneemt met het ocmw of caw, zodat die nog kunnen redden wat er te redden valt. U hebt wel heel lang gewacht om met alles in orde te zijn (bedoel ik niet als verwijt). Ik kan me voorstellen dat het nu niet leuk is om contact op te zoeken met je huisbaas, maar vrees dat je niet anders kan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
anoniempje17012015
Topic Starter

#17 , 16 apr 2016 10:07

indien ik reeds bv de helft van de ene maand huurachterstal betaal,zouden ze hiermee dan rekening houden? mss best dat ik dan ook dit aan de huisbaas laat weten dat ik reeds de helft al betaal?

bambipower

#18 , 16 apr 2016 10:16

in uw geval, zou ik eerst contact opnemen met je huisbaas. Vertel je verhaal, maar wees ook redelijk. Probeer te weten te komen of er een dagvaarding is geweest. Zoja, zou ik zo snel mogelijk op het ocmw of caw gaan.... vergeet niet dat je binnen 14dagen geen weg meer opkan door je kind. Betalen zou ik pas doen na contact caw of ocmw, of nadat je toch een redelijk gesprek hebt gehad met je huisbaas. Stel u voor dat de uithuiszetting ongetwijfeld doorgaat, vrees ik dat je ook weer geld zal nodig hebben.

Reclame

anoniempje17012015
Topic Starter

#19 , 16 apr 2016 10:22

ok dus de enige reden waarvoor er een uithuiszetting kan zijn is achterstal huur,toch? of zijn er ook andere redenen? ik weet dat ik 1maand achterstal heb,maar dat is alles. het is dus niet zo dat ik maandenlang niet betaald heb.

bambipower

#20 , 16 apr 2016 10:25

de enige reden waarom er een uithuiszetting kan zijn, is omdat er zo een vonnis is uitgesproken. Waardoor dat uitgesproken is, is raden voor u. Wie weet wat heeft je huisbaas allemaal als klacht gebruikt op het vredegerecht... je was er niet bij, of het is zelfs gewoon niet gebeurd. Daarom moet je nu actie ondernemen, zodat je tenminste toch iets te weten komt. Bel dit weekend nog met je huisbaas, en neem maandagmorgend direct contact op met ocmw of caw. Ik denk dat je sneller in je paperassen gaat geholpen worden via caw, maar die helpen zeker niet financieel. Daar heb je ocmw voor nodig. Doe het zo snel mogelijk, zodat alles in orde is tegen je moet bevallen

anoniempje17012015
Topic Starter

#21 , 16 apr 2016 10:34

ik heb wat bang voor wat de huisbaas me mss gaat zeggen. pffff genieten van een zwangerschap is op deze manier echt niet zo gemakkellijk.

bambipower

#22 , 16 apr 2016 10:39

U werd door het OCMW gecontacteerd conform artikel 1344ter Gerechtelijk Wetboek.

U zal niet meteen uit uw woning worden gezet. Vraag aan de vrederechter om een afbetalingsplan, dit wordt vaak toegestaan. De dienstverlening van het OCMW kan u hierbij helpen.
Eens een uithuiszetting bij de deurwaarder komt, wordt die meestal uitgevoerd binnen een maand. Om nu nog naar de vrederechter te gaan, ben je te laat.

anoniempje17012015
Topic Starter

#23 , 16 apr 2016 10:43

En wat betekent dan "mogelijke" uithuiszetting?

chantika

#24 , 16 apr 2016 10:59

Stel nu dat er een vonnis was. In het vonnis staat dat u het geen u ten laste gelegd word moet uitvoeren. Als je dat niet doet gebeurd de uithuiszetting.
De uithuiszetting is dan mogelijk maar nog niet zeker. Want je kreeg de kans de tegenpartij te voldoen.

Stel dat er nog geen vonnis is, dan heb je nog de kans om dat te ontlopen door aan je verplichtingen te voldoen.

Rechtspleging inzake huur van goederen en inzake uithuiszetting).

Lees dat artikel 1344 eens volledig door.

bambipower

#25 , 16 apr 2016 11:01

tja, zolang je niet in actie schiet, ga je dat niet weten. :-)
Dat nu in actie schieten niet leuk is, kan ik mij best voorstellen.. Maar je kan er enkel iets uit opsteken. Het zal onzekerheid wegnemen (die kan je nu wel missen), en je kan voor een oplossing zoeken. Niets doen, gaat u enkel extra stress bezorgen.

anoniempje17012015
Topic Starter

#26 , 16 apr 2016 11:04

het beste is dus eigenlijk om met de huisbaas contact op te nemen om te horen hoe en wat allemaal juist? maar heb hier zoveel bang voor om eerlijk te zijn,voor wat ik te horen ga krijgen.

bambipower

#27 , 16 apr 2016 11:14

Het gaat om een procedure waarin de uithuiszetting wordt gevorderd en geen uithuiszetting bevolen door een vonnis.
Vraag en antwoord

Artikel 1344quinquies van het Gerechtelijk Wetboek geeft aan de gerechtsdeurwaarder de mogelijkheid om bij een uithuiszetting de goederen die zich in het huis bevinden op de openbare weg te laten zetten.
Wanneer de eigenaar de goederen daar achterlaat, kan de gerechtsdeurwaarder de gemeente vorderen om bijstand te verlenen en de goederen van de openbare weg te verwijderen. De gemeente moet de goederen 6 maanden bewaren, tenzij het om bederfbare goederen gaat.
In de praktijk zorgt dit artikel blijkbaar af en toe voor interpretatieproblemen.
http://www.elfri.be/uitdrijving-en-uithuiszetting

bosprocureur

#28 , 16 apr 2016 11:18

het beste is dus eigenlijk om met de huisbaas contact op te nemen om te horen hoe en wat allemaal juist? maar heb hier zoveel bang voor om eerlijk te zijn,voor wat ik te horen ga krijgen.
Als je hier bang voor bent, kan je m.i. best onmiddellijk (maandagmorgen) contact neemt met OCMW en/of CAW. Die mensen zijn er om u te helpen, en die hoeven geen schrik te hebben voor de reacties van een "boze" huisbaas. Hebt u al een contact met iemand bij OCMW of zo ?

Zorg wel dat u zoveel mogelijk gegevens bij hebt (contracten, adresgegevens en telefoon van de huisbaas.....).

anoniempje17012015
Topic Starter

#29 , 16 apr 2016 11:22

ik heb nog geen contact met iemand bij het ocmw,op die brief die ik ontvangen heb,staat er wel een contactpersoon en telefoonnummer.

bambipower

#30 , 16 apr 2016 11:24

Bel dan maandagmorgen zeker met hun.

Terug naar “Huren”