brief ocmw uithuiszetting

anoniempje17012015
Topic Starter

brief ocmw uithuiszetting

#1 , 16 apr 2016 16:19

zijn er hier mensen die weten hoe het juist zit met een brief die het ocmw opstuurd ivm "mogelijke uithuiszetting". is dit mss een soort van verwittiging dat er een kans bestaat dat als je hier geen gevolg aan geeft,dat dan de uithuiszetting zal gedaan worden? en dat er dan mss nog een verschil is en er een brief bestaat ivm "effectieve uithuiszetting"?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 16 apr 2016 16:37

2. Wanneer de vordering aanhangig wordt gemaakt bij verzoekschrift of bij vrijwillige verschijning, zendt de griffier, behoudens verzet van de huurder zoals bepaald in § 4, na een termijn van vier dagen na de inschrijving op de (rol) van de vordering tot uithuiszetting, via enige vorm van telecommunicatie, te bevestigen bij gewone brief, een afschrift van het verzoekschrift naar het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn van de woonplaats of, bij gebreke van een woonplaats, van de verblijfplaats van de huurder. <W 2006-07-10/39, art. 15, 079; Inwerkingtreding : onbepaald en uiterlijk op : 01-01-2015 (zie W 2012-12-31/01, art. 16)>

§ 3. Wanneer de vordering aanhangig wordt gemaakt bij dagvaarding, zendt de gerechtsdeurwaarder, behoudens verzet van de huurder zoals bepaald in § 4, na een termijn van vier dagen na de betekening van het exploot, via enige vorm van telecommunicatie, te bevestigen bij gewone brief, een afschrift van de dagvaarding naar het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn van de woonplaats of, bij gebreke van een woonplaats, van de verblijfplaats van de huurder.

Dan sturen ze een bericht van een mogelijke uitzetting.

Indien je hun hulp aanvaard zullen ze ook op de zitting zijn en een voorstel doen.

Art. 1344sexies. <Ingevoegd bij W 1998-11-30/33, art. 6; Inwerkingtreding : 11-01-1999> § 1. Bij de betekening van elk ander vonnis tot uithuiszetting dan bedoeld in artikel 1344quinquies, zendt de gerechtsdeurwaarder, behoudens verzet zoals bepaald in § 2, na een termijn van vier dagen na de betekening van het vonnis, bij gewone brief, een afschrift van het vonnis naar het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn van de plaats waar het goed gelegen is.
§ 2. De persoon wiens uithuiszetting is bevolen kan, binnen een termijn van twee dagen vanaf de betekening van het vonnis, bij de gerechtsdeurwaarder zijn verzet kenbaar maken tegen de mededeling van het vonnis aan het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn.
Het exploot vermeldt de tekst van het vorige lid.
§ 3. Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn biedt, op de meest aangewezen wijze, aan om, binnen zijn wettelijke opdracht, hulp te bieden.

Dan komt er eentje effectieve uithuiszetting

Dan schieten ze ter hulp om je en je kind een opvang te bieden.

Bron http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
Laatst gewijzigd door chantika op 16 apr 2016 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

anoniempje17012015
Topic Starter

#3 , 16 apr 2016 16:41

en wat betekend dit allemaal juist in mensentaal? want met al die juridische taaltjes,kan ik op dit moment niet echt aan uit :)

Reclame

anoniempje17012015
Topic Starter

#4 , 16 apr 2016 17:13

en welke "hulp" kan dit dan juist zijn? dus als ik het goed begrijp,correct me if i'm wrong,wil dit dus zeggen dat er nog niets is uitgesproken en dat ik,indien ik dus eigenlijk mijn achterstal inhaal,dat er dan geen verdere problemen optreden? of zie ik dit dik verkeerd?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 apr 2016 17:40

Blijkbaar is de verhuurder een procedure gestart bij de vrederechter om u buiten te kunnen zetten. U weet niets van die procedure? Staat daar niet van in de brief van het OCMW? Informeer bij het OCMW en/of het vredegerecht en zorg dat u zich verdedigt in die zaak bij de vrederechter.

anoniempje17012015
Topic Starter

#6 , 16 apr 2016 19:45

Ik weet daar inderdaad niets over. Op de brief staat enkel: de rechtbank/gerechtsdeurwaarder stuurde ons een brief waarin staat dat u mogelijk uw woning moet verlaten door een uithuiszetting. Dat is alles. En heb dus geen vonnis of dagvaarding ontvangen. Ik weet zelfs niet welke deurwaarder ofzo.

chantika

#7 , 16 apr 2016 20:06

Ga maandag eens naar die contactpersoon van het ocmw. Je neemt alle briefwisseling en je huurovereenkomst mee. Alle bewijzen van betaling huur. Maak je brievenbus in orde zodat je zelf je post kan ontvangen.

sloeberken

#8 , 16 apr 2016 20:18

Als je twee tropic opent voor zelfde, dat word de zaak ingewikkeld.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

anoniempje17012015
Topic Starter

#9 , 16 apr 2016 20:31

Ik heb er een tweede geopend omdat bij deze had ik een iets andere vraag

sloeberken

#10 , 16 apr 2016 20:56

Het gaat toch over zelfde probleem.

Zie http://www.juridischforum.be/forum/view ... 38&t=71587
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

anoniempje17012015
Topic Starter

#11 , 16 apr 2016 21:00

Jah algemeen gezien wel maar vroeg me af wat juist wilde zeggen "mogelijke uithuiszetting"

Terug naar “Huren”