De toen opgemaakte plaatsbeschrijving zegt dat het gehuurde goed over het algemeen in 'goede' staat is (met enkele kleine kanttekeningen).
Op het moment van het opmaken van deze plaatsbeschrijving was het reeds donker en bleken enkele zaken voor ons onzichbaar zo bleek naderhand (schimmel, rot raamkozijn, gebarsten ruiten, slechte isolatie, onveilige verwarmingsinstallatie die overigens wel al na het nodige aandringen van experts werd vervangen, enz...), ook de euforie zal niet echt meegeholpen hebben

Uiteindelijk hebben we de plaatsbeschrijving dan ontvangen van het immo-kantoor. Veel te laat dus om de plaatsbeschrijving nog te betwisten....
In die periode zijn ook verschillende AS verstuurd ivm de gebreken van de woning waar tot op vandaag weinig tot geen gevolg aan werd gegeven.
Nu, door de problemen die wij met onze verhuurder hebben en de gebreken van de woning, hebben we besloten uit te kijken naar iets anders (wat we ook gevonden hebben).
Mijn grote schrik is nu...wat met de huurwaarborg. Sowieso zitten we al met een schadevergoeding van 600 euro omdat we in het derde jaar opzeggen. Is mijn vrees correct dat we door onze naïviteit toen dan ook nog onze 3 maanden huurwaarborg zullen verliezen doordat de huisbaas ons de reeds aanwezige gebreken in de schoenen wil schuiven?
Na ons eerste AS heeft onze huisbaas ons duidelijk gezegd dat hij dit alles niet hoefde te slikken van 2 snotapen en hij het ons moeilijk ging maken... Vandaar dus mijn vrees voor de huurwaarborg

Alvast bedankt voor het antwoord.
Fanny
Zijn er eigenlijk mensen die vaststellingen kunnen doen naar de 'oudheid' van gebreken? En zo ja, waar kun je die vinden?