verkoop huis door verhuurder

maeva
Topic Starter

verkoop huis door verhuurder

#1 , 07 okt 2008 20:52

Beste,
Ik zit in een vervelende situatie. Heb net een telfoontje gehad van het immokantoor waar ik dit huis huur.

De verhuurder is van plan om de woonst te verkopen. Wat zijn mijn rehten en plichten???? Moet zij mij dat aangetekend laten weten dat ze de woonst verkoopt??? Kan zij mij van vandaag op morgen zomaar op straat zetten met mijn 3 kinderen?
Ze komt tot de conclusie dat er teveel kosten aan het huis komen. Ik ben al bijna 6 maanden aan't vragen om de lek in het dak te repareren. Zij houd zich nt aan haar onderhoudspliht. Kan ik het mij permiteren om de huur nt meer te betalen???

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 07 okt 2008 21:26

Of de verhuurder u moeten laten weten dat hij/zij verkoopt, weet ik niet. Maar dat zal je gauw genoeg met zekerheid weten als mensen de woning komen bezichtigen.

Een verkoop hoeft nog geen ramp te zijn. Misschien wil de nieuwe eigenaar gewoon verder aan u verhuren. Misschien hebt u dan ook een betere eigenaar die de nodige herstellingen zal doen.

Indien de koper toch zelf de woonst wil betrekken, kan deze u niet direct buitenzetten. Er moet een opzeg gegeven worden van 6 maanden. U mag wel zelf een tegenopzeg doen en die periode verkorten (als u bv. rapper iets anders kunt vinden).

Zonder boe of ba geen huur meer betalen is gevaarlijk. Soms wordt aangeraden een klein deel in te houden en aangetekend aan de verhuurder laten weten dat u dat zo gaat blijven doen tot de herstellingen gebeurd zijn. De verhuurder kan u dan wel nog voor het (vrede)gerecht dagen en de kosten terugeisen. Soms krijgt de verhuurder dan gelijk, soms de huurder. Maar hou in ieder geval niet de volledige huur in.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

maeva
Topic Starter

#3 , 08 okt 2008 10:09

Of de verhuurder u moeten laten weten dat hij/zij verkoopt, weet ik niet. Maar dat zal je gauw genoeg met zekerheid weten als mensen de woning komen bezichtigen.

Een verkoop hoeft nog geen ramp te zijn. Misschien wil de nieuwe eigenaar gewoon verder aan u verhuren. Misschien hebt u dan ook een betere eigenaar die de nodige herstellingen zal doen.

Indien de koper toch zelf de woonst wil betrekken, kan deze u niet direct buitenzetten. Er moet een opzeg gegeven worden van 6 maanden. U mag wel zelf een tegenopzeg doen en die periode verkorten (als u bv. rapper iets anders kunt vinden).

Zonder boe of ba geen huur meer betalen is gevaarlijk. Soms wordt aangeraden een klein deel in te houden en aangetekend aan de verhuurder laten weten dat u dat zo gaat blijven doen tot de herstellingen gebeurd zijn. De verhuurder kan u dan wel nog voor het (vrede)gerecht dagen en de kosten terugeisen. Soms krijgt de verhuurder dan gelijk, soms de huurder. Maar hou in ieder geval niet de volledige huur in.

Lenny

Alvast bedankt voor de nuttige info

Reclame

Terug naar “Huren”