huurcontract opzeggen

sofiegt
Topic Starter

huurcontract opzeggen

#1 , 15 okt 2008 14:56

Momenteel huur ik zelf reeds iets meer dan 2 jaar met mijn partner een appartement (3 jaar contract). Vorig jaar is daar een dochter bijgekomen.

In het appartement zijn er enkele details:
* zo is er een stopcontact losgekomen door er zomaar tegen te stompen
* 1 verwarmingsunit (gaskachel) in woonkamer en 1 elektrisch vuurtje in badkamer
* mogelijkheid tot aansluiting in onze slaapkamer, maar in de kinderkamer is er geen aansluiting en tevens enkel glas
=> daardoor slaapt onze dochter nu dat het weer kouder wordt 's nachts terug bij ons op de kamer
* schimmel in de badkamer; heb dit laatst verwijderd met uiterst chemisch spul maar het komt terug
* bij het plaatsen van een nieuwe boiler vorig jaar merktte de installateur op dat er eigenlijk een verluchting zou moeten komen naar de gang toe, dit is tot op heden nog niet gebeurd
* wonen op de 2de verdieping, wat als er brand uitbreekt, wij raken niet weg
* aanliggend klein terras, de deuren naar het terras kunnen niet op slot, een simpel neertrekken van de klink volstaat om ze te openen, mijn dochter is nu in de fase van overal op te kruipen en overal aan te trekken, wat als ze deze deur openkrijgt en het vervolg snap je wel

Mijn dochter heeft heel veel last van luchtwegen infecties en ik vermoed dat het ook komt door te weinig verwarming in het hele appartement en de schimmel in de badkamer.

Dit alles maakt dat wij op zoek zijn naar een huis (dat in orde is met alles) met tuin. Wij hebben reeds een huisje op het oog maar we zouden daar dan moeten intrekken volgende maand.

Ik weet niet of ons contract nu geregistreerd is.

Is er een mogelijkheid om het huurcontract te verbreken?

Vriendelijke groeten,

Sofie

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”