4 maanden heel lang? Onze woning heeft 8 maanden te koop gestaan. Ik vermoed dat, zeker vanwege de huidige financiële crisis, geen enkele rechter die periode als 'te lang' zal bestempelen en dus lijkt mij de raad om vrederechter in te schakelen, geen zoden aan de dijk zal brengen. Het lijkt mij dan ook beter om mondeling met de huiseigenaar tot een akkoord te komen. Inderdaad dus eens informeren of het niet mogelijk zou zijn om de bezoeken beter te groeperen, op 1 a 2 avonden/dagen in de week of zo.
Als U goed leest zegt de poster dat de verhuurder een veel te hoge prijs vraagt.
In zoverre nu dat een vrederechter die periode van 4 maanden en meer, niet al als niet te lang zou bestempelen wegens het door U aangehaalde argument van de huidige financiele crisis, zal hij zeker en vast ook oordelen dat de prijs die de verhuurder vraagt, en die dus indien U de post goed moest gelezen hebben, in feite waarschijnlijk de hoofdoorzaak is dat de woning nog niet verkocht is, veel te hoog is.
En vermits de vrederechter niet kan en mag beslissen over de prijs die de verhuurder wenst voor zijn woning, zal hij zeker en vast de termijn waarin de woning voor verkoop moet kunnen bezichtigd worden beperken.
Ik ben vrijwel zeker dus dat het argument van financiele krisis dat U aanhaalt ook kan gebruikt worden om een realistische prijs te handhaven en aldus de periode in te korten waarin de woning moet kunnen bezichtigd worden.