Huurcontract zonder paraaf

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: Huurcontract zonder paraaf

#16 , 24 mei 2016 12:26

En iedere bladzijde duidelijk te nummeren + paraaf

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Learnalot
Topic Starter

#17 , 24 mei 2016 12:47

En dat heb ik nu dus niet gedaan. Dus als ik het goed begrijp is mijn huurovereenkomst geldig zonder op elke pagina een paraaf te voorzien en dus enkel de handtekeningen op de laatste pagina voor de bijlagen, maar voor bewijslast kan dit problemen geven als er ooit een huurder komt die de overeenkomst vervalst?

sloeberken

#18 , 24 mei 2016 14:19

En dat heb ik nu dus niet gedaan. Dus als ik het goed begrijp is mijn huurovereenkomst geldig zonder op elke pagina een paraaf te voorzien en dus enkel de handtekeningen op de laatste pagina voor de bijlagen, maar voor bewijslast kan dit problemen geven als er ooit een huurder komt die de overeenkomst vervalst?
Waarom zou u huurovereenkomst ongeldig zijn, staat nergens in de wet dat elke pagina een paraf moet bevatten.

Essentiële gegevens
De volgende gegevens moeten zeker aan bod komen in de schriftelijke overeenkomst:

de identiteit van de verhuurder en huurder
de begindatum van de overeenkomst
de aanwijzing van alle ruimtes en gedeeltes van het gehuurde gebouw
de huurprijs
Om elke betwisting te voorkomen, heeft de huurder er alle belang bij dat het contract aangeeft dat de woning als zijn hoofdverblijfplaats zal dienen.
Het contract wordt bekrachtigd als de huurder en verhuurder het ondertekenen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Learnalot
Topic Starter

#19 , 24 mei 2016 22:21

Waarom zou u huurovereenkomst ongeldig zijn, staat nergens in de wet dat elke pagina een paraf moet bevatten.

Essentiële gegevens
De volgende gegevens moeten zeker aan bod komen in de schriftelijke overeenkomst:

de identiteit van de verhuurder en huurder
de begindatum van de overeenkomst
de aanwijzing van alle ruimtes en gedeeltes van het gehuurde gebouw
de huurprijs
Om elke betwisting te voorkomen, heeft de huurder er alle belang bij dat het contract aangeeft dat de woning als zijn hoofdverblijfplaats zal dienen.
Het contract wordt bekrachtigd als de huurder en verhuurder het ondertekenen.
Ok. Ik wil u bedanken voor alle duidelijke antwoorden!

Ik heb echter nog 1 vraag. U of iemand anders zei me ook dat in een verkoopovereenkomst van een onroerend goed (lees: woning) ook geen paraaf op elke pagina verplicht is. Op welke overeenkomst is het dan bijvoorbeeld wel verplicht?

sloeberken

#20 , 24 mei 2016 22:54

Heb geen weet waar het wel verplicht zou zijn, anderzijds geeft het wel een veiliger gevoel.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”