Ik en mijn vriendin zouden graag samenwonen, echter huurt zij een appartement, het huurcontract trekt totaal op niks bijvoorbeeld de begindatum van het contract is 1 mei 2011 en de einddatum is 31 april 2011, de duur van het contract zou 12 maanden zijn ( ze woont er al iets meer dan 5 jaar nu )
er staat een artikel in over de beëindiging van het contract, dat de het contract stilzwijgend verlengt wordt, en schriftelijk kan worden opgezegd, wij hebben de verhuurder zijn recente adres niet en de verhuurder is niet jaarlijks op bezoek geweest zoals de huurwet voorschrijft, zij heeft enkel de email en het gsmnummer van de verhuurder
mijn vraag is ' kan zij dit appartement verlaten zonder een opzeggingstermijn? of is er een artikel opgenomen in de huurwet die deze problematiek behandeld?
Volgens mij is dit contract niet rechtsgeldig omdat dit contract niet voldoet aan de vereisten van een huurcontract waardoor deze eigenlijk nietig is, indien zij dit voor de rechtbank trekken moeten zij een schriftelijk bewijs leveren van een opgesteld contract ( omdat de waarde hoger is dan 375 € en de basisvereisten van een huurcontract niet voldaan zijn), plus de verhuurder moet het bewijs leveren dat de overeenkomst rechtsgeldig is maar de verhuurder kan dit niet dus is zij niet vervolgbaar voor contractbreuk indien zij het appartement verlaat,
is deze stelling correct?