en nog eens 3 of 9 als er ook schimmel op de binnenmuren is
mag niet afsluitbaar zijn.gat kappen en een afsluitbaar rooster plaatsen
Denk dat je toch eens aanwezig moet zijn op een inspectie van wonen Vlaanderen.Er zijn in het verleden veel technieken toegepast om vocht te verbergen. Die technieken mogen nog altijd toegepast worden van Wonen Vlaanderen, de oorzaak van het vocht moet niet opgelost worden, het mag enkel niet zichtbaar zijn.
Voor ventilatie moeten de roosters voor aanvoer afsluitbaar zijn, als onder verluchting voor kachels mag het inderdaad niet afsluitbaar zijn.mag niet afsluitbaar zijn
Spijtig genoeg al te veel in aanraking gekomen met die mensen. Ik vraag mij vaak af wat voor kwalificaties je moet kunnen voorleggen om die job te mogen uitoefenen. Ik heb het al eens gevraagd aan iemand van Wonen Vlaanderen maar die weigerde om dit kenbaar te maken. Ik merkte eigenlijk al dat het geen ingenieur was, ik vermoedde dat die enkel een diploma secundair onderwijs had. Als je de dienst confronteert met een fout in het verslag, zeggen ze dat het enkel een advies is en dat de eindverantwoordelijkheid bij de burgemeester ligt.Er zijn in het verleden veel technieken toegepast om vocht te verbergen. Die technieken mogen nog altijd toegepast worden van Wonen Vlaanderen, de oorzaak van het vocht moet niet opgelost worden, het mag enkel niet zichtbaar zijn.
Denk dat je toch eens aanwezig moet zijn op een inspectie van wonen Vlaanderen.
De volledige woning mag onder de schimmel zitten, dan nog kan Wonen Vlaanderen maximum 9 punten toekennen. Op basis van schimmel alleen kan de overheid de woning niet ongeschikt voor bewoning verklaren, voorlopig toch nog niet. De procedure is nu eenmaal de procedure.Zijn niet altijd de strafpunten die een woning ongeschikt/onbewoonbaar maken. Zelfs een loshangend stopcontact heeft 15 strafpunten.
Is vooral ongezonde of onveilige woningen die tot ongeschikt/onbewoonbaar verklaart worden.
Vocht en schimmel zijn ongezond en in sommige gevallen kanker verwekkend.
Bron HLN:
Schimmels in woningen kunnen grote gezondheidsproblemen veroorzaken. Dat blijkt uit de doctoraatstudie van Barbara Demulle van de Universiteit Gent.
Demulle onderzocht schimmels in verschillende woningen en ontdekte dat sommige soorten uiterst giftige stoffen afscheiden. "Het is het natuurlijke verdedigingsmiddel van de schimmels. De stoffen vergiftigen andere organismen in de buurt van de schimmel. Sommige van die stoffen zijn door het Internationaal Agentschap voor Kankeronderzoek geclassificeerd als kankerverwekkend en dus gevaarlijk."
"Mogelijk is die schade groter dan bij inname via de mond", aldus Demulle. Zij wijst op de noodzaak om huizen voldoende te verluchten en te ventileren.
Dat is dan toch niet de mening van nogal wat rechters, die dit verslag wel degelijk als bewijs aanvaarden.De juridische waarde van zo'n verslag is ook nul, nul. Bij een procedure moet alles opnieuw doorgelicht worden door een gerechtsexpert. Het verslag van Wonen Vlaanderen is niet vakkundig genoeg om in een rechtszaak te kunnen gebruiken en bepaalt ook niet wie dat verantwoordelijk is voor welke schade.