Opzeg huur, vaste kosten

Dirty Harrie
Topic Starter

Opzeg huur, vaste kosten

#1 , 12 okt 2016 17:38

Als je je 3 maanden opzeg moet betalen, is dit dat de "kale" huurprijs, of de huurprijs en vaste kosten? Ervan uitgaande dat je tijdens die maanden al niet meer in het betreffende huurhuis woont.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 okt 2016 17:40

Inclusief die kosten. Het is niet de keuze van de verhuurder dat je tijdens de opzegmaanden het appartement niet meer gebruikt.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Dirty Harrie
Topic Starter

#3 , 12 okt 2016 17:42

Maar dan kan ik die erna toch terugvorderen? 3 maanden huur is in mijn ogen 3 maanden huur, en niet 3 maanden huur en 3 maanden vaste kosten?

Reclame

asperger

#4 , 12 okt 2016 18:24

Voor elke maand dat je huurt moet je die kosten betalen.
Waarom zou men tijdens de laatste drie maanden dat men huurt geen kosten meer moeten betalen op de wijze vermeld in het huurcontract????
In de huurwet staat dat je drie maanden op voorhand moet opzeggen.
Maar alles blijft nog wel doorlopen tijdens die drie maanden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Dirty Harrie
Topic Starter

#5 , 12 okt 2016 18:27

Omdat die kosten een vergoeding zijn voor water, gas en elke. Als ik er niet woon, verbruik ik die ook niet.

asperger

#6 , 12 okt 2016 18:32

Omdat die kosten een vergoeding zijn voor water, gas en elke. Als ik er niet woon, verbruik ik die ook niet.
Niemand verbiedt je om er wél te blijven wonen tot de laatste dag.
Ook als men een maand op vakantie gaat of gehospitaliseerd is moet men de vaste kosten die bij het huurcontract horen betalen.

Dirty Harrie
Topic Starter

#7 , 12 okt 2016 19:02

Technisch gezien verbiedt de politie 't me een beetje, daar mijn domicilie er al sinds begin deze maand niet meer staat.

Ik weet het, ben een autist op dergelijke vlakken.

asperger

#9 , 12 okt 2016 19:07

En wie heeft je domicilie verplaatst? Toch niet de huisbaas....

sloeberken

#10 , 12 okt 2016 19:11

Welk huurcontract had je korte duur max 3 jaar of een 9 jarig, wat was de aanvangsdatum en is het huurcontract geregistreerd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Dirty Harrie
Topic Starter

#11 , 12 okt 2016 19:17

9 jarig, aanvangsdatum weet ik niet vanbuiten, zitten nu in ons 2de jaar. Is geregistreerd.

sloeberken

#12 , 12 okt 2016 19:18

Is dat een boeten voor vroegtijdige opzeg dat je moet betalen.

asperger

#13 , 12 okt 2016 19:21

Dan heeft de verhuurder ook nog recht op twee bijkomende maanden huur als schadevergoeding....

sloeberken

#14 , 12 okt 2016 19:24

Daarom is het belangrijk te weten wanneer heb je u opzeg gegeven, hoeveel maanden was u opzeg.

Dirty Harrie
Topic Starter

#15 , 12 okt 2016 19:28

Opzeg bedraagt 3 maanden.

Terug naar “Huren”