huurder uitzetten?

Darliiien
Topic Starter

huurder uitzetten?

#1 , 13 okt 2016 10:50

Hallo,
is er enige mùogelijkheid om een huurder uit te zetten of om stappen te ondernemen tegen een huurder?
Mijn vriend en ik hebben een appartement gekocht, maar nu betaald de huurder haar huur nooit op tijd, ze begaait het hele huis/appartement, ze kiomt nooitn afspraken na.
Als we een afspraak met haar maken om het appartement te komen bezichtigen (willen wat opmetingen doen enzo aangezien we er 1/5/2017 zelf gaan wonen) dan is ze er nooit of ze stuurt een half uur op voorhand dat het niet kan doorgaan.
Sinds we het huis hebben gekocht hebben we het nog maar 1 keer gezien (dag van de aankoop zelf) en toen zaten er gaten in de muur, de vloer was kapot, overal behangpapier afgetrokken,....
Wat kunnen we doen?
Mijn vriend en ik worden hier echt gek van!! Dit kan zo niet verder :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 13 okt 2016 11:09

Is er een plaatsbeschrijving gemaakt van het appartement?
Je kan naar de vrederechter gaan om uithuiszetting te vragen maar waarschijnlijk gaat die eerst een voorstel doen om de sommen aan te zuiveren. zijn we weer een paar maanden verder.

aangezien u er in mei gaat wonen vergeet u niet haar opzeg te geven op voor 01/12/2016

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 okt 2016 11:17

Huurder via AS ingebreke stellen en dan na 14 dagen naar de vrederechter stappen en verbreking van contract vragen.
Met een dergelijke houding van de huurder zal hij er niet uit geraken tegen dat door u voorgestelde datum.

Reclame

sloeberken

#4 , 13 okt 2016 11:28

Een uithuiszetting zal zeker niet lukken omdat ze de huur te laat betaald.
Als u haar dagvaard is de kans groot dat huurder nog meer tegenwerkt, en dat ze niet zal verhuist zijn op einde opzeg.
Nog enkele maanden tandenbijten zal de goedkoopste oplossing zijn, en trachten te spreken met elkaar op een normale manier.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Darliiien
Topic Starter

#5 , 13 okt 2016 15:08

Is er een plaatsbeschrijving gemaakt van het appartement?
Je kan naar de vrederechter gaan om uithuiszetting te vragen maar waarschijnlijk gaat die eerst een voorstel doen om de sommen aan te zuiveren. zijn we weer een paar maanden verder.

aangezien u er in mei gaat wonen vergeet u niet haar opzeg te geven op voor 01/12/2016
$Waarom al op 1/12/2016? Ik dacht dat het 3 maanden op voorhand moest? Dus ten laatste 1/2/2017? Of ben ik daar nu zo verkeerd in? :/
Ik dacht dat je altijd 3 maanden voor het einde van het huurcontract moest opzeggen dan tot einde huurcontract de tijd moest geven om iets anders te vinden?
Nu hebben we wele indelijk een afspraak gemaakt met haar voor vanavond, hopelijk zegt ze niet weer af :/

Blaatpraat

#6 , 13 okt 2016 15:27

Opzeggingen van de verhuurder uit, is 6 maand.
Uitzondering hierop is als het contract niet geregistreerd zou zijn, en je binnen de 3 maand na het pand gekocht te hebben de opzeg stuurt, dan is dit ook 3 maand. Ik zou hier niet op rekenen dus.
Dit als het een contract van lange duur (9 jaar) is.

Indien korte duur (3 jaar of minder), kun je het niet opzeggen.

Maar nu spreek je over einde contract.
Als ik het goed begrijp, spreek je dus niet over opzeggen, maar over niet verlengen.
Dan kan 3 maanden inderdaad voldoende zijn...

Maar aangezien je twijfelt, neem je er beter eens het contract bij, en zeg ons eens wat de ingangsdatum en de duurtijd van het contract is.

sloeberken

#7 , 13 okt 2016 17:08

Geef zo snel mogelijk de info die Blaaspraat vraagt, zodat je geen verkeerde opzeg of niet verlenging geeft.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”