Hallo,
Hoe kan men als huurder nagaan of er een registratie is gebeurd van het huur contract, logische antwoord : navragen bij het registratie kantoor.
Ok, die hebben me telefonisch gemeld, dat het huur contract (getekend op 1/8/2007) niet geregistreerd staat. Op vraag of het mogelijk is dit op papier te krijgen, meld men "nee, dat kan niet", je kan hoogstens zelf de registratie doen als huurder, op deze datum.
Het betreft een 9 jarig contract
De vraag volgt, vanuit het al dan niet boete moeten betalen, voor zover ik begrijp, is er geen boete, en ook geen opzeg termijn indien het niet geregistreerd is door de verhuurder, wat nochtans wettelijk is verplicht.
Nu ben ik wel van plan om eens langs te rijden bij het registratie kantoor, en het daar nog eens expliciet na te vragen bij het loket, met mijn Id en origineel huurcontract bij de hand.
Maar wat als men geen papier wil afleveren? wat dan?
Als ik dan mijn huur korter opzeg dan de nodige 3 maand, en opeens komen ze daar af met een registratie die binnen de 2 maand na tekening is gedaan...
Hoe dek ik me in?
Of ga ik nog eens langs bij het immo kantoor, met een smoesje in de zin van, kben mijn papieren kwijtgeraakt, mag ik een kopietje??
Dank bij voorbaat