Ik heb na contract van 3 6 9 jaar besloten om na 8 jaar te gaan samenwonen.
Nooit heb ik problemen gehad met verhuurder
Nu ineens doet hij moeilijk
Ik ondervind nu volgende problemen
We waren nog maar aan het nadenken om te gaan samenwonen ( gezien school van de kinderen wilde ik nog jaar wachten)
Maar toen hij er iets over opgevangen had heeft hij zonder eens te informeren de woning online te huur gezet
Ik kreeg ineens een sms dat hij op een zaterdag met kandidaat huurders kwam kijken
Ik vroeg of het ook 2 weken later kon gezien ik net bevallen was
De eerst volgende zaterdag stond hij gewoon met 7 koppels aan mijn deur
Ik ben dan maar zo netjes geweest om ze binnen te laten voor geen gezeur te hebben
Dag nadien stuurt hij sms dat er papier in de bus zat dat ik moest tekenen
( want officieel had ik nog steeds geen opzeg gedaan omdat ik nog niet beslist had)
Daarin staat dat we onderling overeenkomen dat ik 21 juli de slzutel overhandig en per 30 juli de huur opzeg
Omdat hij verbaal nogal lelijk uit de hoek kwam heb ik getekend en dan maar aanvaard om jaar eerder te gaan samenwonen
Nu het bijna zo ver is
Wenst hij dat ik de 11de al de sleutel overhandig en de huur wel volledige maand betaal
Ook zegt hij dat ik hem 200 euro voor de plaatsbeschrijving moet betalen terwijl hij deze samen met mij zelf uitvoerd
Ook moet ik een schildersbedrijf betalen voor alles te laten witten.
Wat zelfs niet in contract staat.
(Wilde wel zo netjes zijn om alles zelf wit te schilderen ookal staat daar over niks in contract en is verleden jaar nog alles netjes geschilderd)
Kan hij deze zaken allemaal zomaar
Ineens vroeger eruit zetten en toch volledige maand betalen kosten aanrekenen voor de plaatsbeschrijving terwijl hij die zelf doet en mij opzadelen met kosten schildersbedrijf
Alvast bedankt