Sinds 1 januari verhuur ik een woning aan een koppel (huurcontract 3-6-9, door beiden getekend). De eerste twee maanden betaalden beiden de helft van de huur, daarna heeft de man niet meer betaald. Uiteraard heb ik hen via aangetekend schrijven aangesproken over die achterstallige huur, en uiteindelijk heeft de vrouw de volledige achterstal betaald. Ondertussen blijkt ook dat ze niet meer samenwonen (de man heeft zelfs nooit zijn officieel adres in die woning gehad).
Dus er is op dit moment geen huurachterstal meer, maar ik heb wel een huurcontract met twee namen, terwijl er slechts 1 persoon nog woont. De waarborg staat op een geblokkeerde rekening bij een bank op beider naam. De man heeft ook nog sleutels van het huis en lijkt van de aardbol verdwenen - blijkbaar zou hij ook op andere plaatsen nog onbetaalde rekeningen hebben achtergelaten. Ik weet op dit moment ook niet op wiens naam de brandverzekering of de nutsvoorzieningen staan.
In principe ben ik best bereid om aan de vrouw alleen verder te verhuren, mits zij in haar eentje de huurprijs kan blijven betalen en zij het huis 'als een goede huismoeder' onderhoudt - maar hoe kan ik dat juridisch correct regelen?