Teruggave sleutel bij einde huurcontract

Tinkelbel
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Teruggave sleutel bij einde huurcontract

#1 , 28 jun 2017 11:52

Beste,

Ik huur momenteel via een sociale huurvestingsmaatschappij.
Spijtig genoeg werd ik hier meer lastig gevallen dan geholpen en heb ik besloten te verhuizen.

Mijn huurcontract loopt af op 30/09/2017. Dit is een zaterdag.
Gisteren kreeg ik een brief van hun in de bus waarin staat dat er op donderdag 28/09/2017 een plaatsbeschrijving zou gebeuren EN DAT IK DIE DAG MEN SLEUTELS OOK MOET OVERHANDIGEN!!
Mag dit zomaar?

In mijn ogen heb ik recht men sleutels te houden tot het einde van men huurcontract namelijk zaterdag 30/09/2017.
Akkoord..als we dat onderling overeenkomen en ikzelf ook 2-3 dagen vroeger in men nieuwe woning kan. ( ik zoek nog dus die heb ik momenteel nog niet).

Ook denk ik dan dat ik niet gedekt zal zijn als er door de nieuwe bewoner (bij het intrekken eind eptember) muren of dergelijke zullen beschadigd worden door de intrek met hun meubels bijvoorbeeld..

Ik kan toch moeilijk voor 2-3 dagen een garage gaan huren om men spullen kwijt te kunnen tot ikzelf 01/10/2017 ergens kan intrekken.

Mevrouw zij dat ze niet wil discussiëren hierover maar ik wil mij niet zomaar laten doen.

Dank voor jullie antwoord!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jun 2017 14:52

Je hebt het recht om tot 30 september 23.59'59" Hr te blijven wonen in de huurwoning.

Milo72

#3 , 28 jun 2017 15:47

Mijn huurcontract loopt af op 30/09/2017. Dit is een zaterdag.
Gisteren kreeg ik een brief van hun in de bus waarin staat dat er op donderdag 28/09/2017 een plaatsbeschrijving zou gebeuren EN DAT IK DIE DAG MEN SLEUTELS OOK MOET OVERHANDIGEN!!
Mag dit zomaar?

In mijn ogen heb ik recht men sleutels te houden tot het einde van men huurcontract namelijk zaterdag 30/09/2017.
Zoals mava al zei, dat recht heb je natuurlijk wel. maar ...
Akkoord..als we dat onderling overeenkomen en ikzelf ook 2-3 dagen vroeger in men nieuwe woning kan. ( ik zoek nog dus die heb ik momenteel nog niet).
Ik kan toch moeilijk voor 2-3 dagen een garage gaan huren om men spullen kwijt te kunnen tot ikzelf 01/10/2017 ergens kan intrekken.
1. de kans dat je nieuwe woning exact op 1/10/2017 vrij komt, is miniem. En zelfs al zou dat het geval zijn, zit je nog steeds met een probleem. Wanneer zou je verhuizen ? ...
2. je houdt sowieso beter wat marge, tijd om te verhuizen, na de verhuis wat laatste werkjes en opkuis en zo, ... In die zin dat het verschil tussen 28 sept en 30 sept. (mogelijks) verwaarloosbaar wordt. Zoek zo snel mogelijk een nieuwe woning, bezie wanneer je daar in kan trekken, en bekijk dan of dit effectief een probleem is.
Ook denk ik dan dat ik niet gedekt zal zijn als er door de nieuwe bewoner (bij het intrekken eind eptember) muren of dergelijke zullen beschadigd worden door de intrek met hun meubels bijvoorbeeld..
Van zodra de uitgaande plaatsbeschrijving is opgemaakt, kan je niet meer aansprakelijk gesteld worden voor schade aan het pand. Dus daar hoef je je zeker al geen zorgen over te maken.

Veel geluk bij je huizenjacht !
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

berenod

#4 , 29 jun 2017 05:37

Ik ga ook binnenkort verhuizen, en heb een overlap van twee weken voorzien.
Kost een beetje extra aan huurgeld maar gaat me een stressloze verhuis/laatste opkuis toelaten.

Ik begrijp natuurlijk dat, in het bijzonder mensen die sociale woningen moeten huren, niet altijd de financiële middelen hebben om een periode dubbel te huren.

Terug naar “Huren”