Vroegtijdig huurcontract 1 jaar opzeggen?

Kim1102
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vroegtijdig huurcontract 1 jaar opzeggen?

#1 , 30 jun 2017 00:39

Wie kan mij de juiste uitleg + raad geven?

Ik heb een huurcontract afgesloten sinds 1 juni 2017 van 1 jaar.
Nu is het zo... we zijn nu nog maar 30 juni 2017 & ik ben er nog niet ingetrokken.
De geldige reden hiervoor is, ik heb nog niet veel kunnen gaan om op te slaan door mijn uurrooster van mijn werk.
Nu is het ook zo... ik heb hulp gekregen van mijn broer maar wegens omstandigheden is deze afgevoerd van uit mijn appartement naar het ziekenhuis, waardoor er nog steeds niets is opgeslaan en ik er moeilijk kan intrekken.

Mijn huisbaas is overleden en nu neemt de zoon dit over.
Ik krijg daarbij dus ook van zowel het IMMO-kantoor als de zoon van de huisbaas die overleden is dreigementen naar mijn hoofd geslingerd.
Die willen dus dat ik mijn opzeg doe (na nog geen maand) en ik daqr tegen nu maandag 3 juli buiten ben.

Ik weiger dit zelf dan ook op te zeggen en daar tegen maandag buiten te zijn. Dit is onmogelijk!

Mijn vraag is dan nu ook: wat kan ik hierbij het beste doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers

#2 , 30 jun 2017 01:05

Op welke basis eist je verhuurder dat?
Stofferingsplicht?
Of omdat je je huur niet betaalt?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Kim1102
Topic Starter

#3 , 30 jun 2017 06:26

Wel het zit zo...

Mijn verhuurder eist mij dat, en de reden hiervoor is.. omdat mijn broer daar was elke dag om alles op te slaan en hij sliep ook soms in mijn app. in mijn zetel. Niemand mag binnen in mijn app. volgens mijn verhuurder en het IMMO-kantoor.

Reclame

Kim1102
Topic Starter

#4 , 30 jun 2017 06:28

Hieronder is het bericht die ik kreeg van de zoon van m'n huisbaas..

Kim hierbij samenvatting afspraak met je ma in jou naam : maandag 3 juli 18h hebben we afspraak in het appartement . Het is belangrijk dat je hier ook bij bent want het verbrekingsdocument moet door jou ondertekend worden. Appartement zou tegen dan volledig opgeruimd en opgekuist zijn en de deur hersteld. Onder deze voorwaarden zien wij af van de opzegging van 3 maanden. Als onze afspraak niet nagekomen wordt zullen we verplicht zijn naar de vrederechter te stappen voor de normale procedure (3 maanden en verbrekingsvergoeding en aftrekken kosten van de waarborg) ik reken er echter op dat we deze zaak in belang van ons beiden zo snel mogelijk kunnen afsluiten. Tot maandag.

bosprocureur

#5 , 30 jun 2017 07:44

Kim1102, zou het kunnen dat je ons niet alle gegevens gemeld hebt?

Zo tussen de regels krijg ik toch een paar vermoedens.

Neem me niet kwalijk als ik me vergis, maar zonder te weten hoe de vork ongeveer aan de steel zit, kan je hier ook niet rekenen op info waar je echt iets aan hebt.

Terug naar “Huren”