Lampen in de huur woning

hildeharo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Lampen in de huur woning

#1 , 29 jun 2017 17:55

Hoi,
ben recent verhuisd naar een andere woning. De eigenaar heeft de vrijgave van de waarborg getekend maar onlags stuurt hij een bericht en vraagt om de lampen terug te geven.

Dit is eerste keer ik zoiets hoor. Ik heb nooit een woning gehuurd waar de lampen (zelfs houders) al geinstalleerd waren.

Hij beweert dat ik de lampen moest achterlaten maar ze zijn van mij en er waren geen toen ik verhuisde.

Kan iemand mij hiermee helpen. aub? Als het moet dat koop ik hem lampen, indien dit in de plaatsbeschijving moet staan en ik niet verplicht ben om de lampen achterlaten zeg ik hem het zo.

Graag jullie help!

Alvast bedankt,

John

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 29 jun 2017 19:00

Wat staat er in de inkomende plaatsbeschrijving, als daar niets instaat van lampen kan hij die nu niet eisen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

hildeharo
Topic Starter

#3 , 29 jun 2017 20:11

Wat staat er in de inkomende plaatsbeschrijving, als daar niets instaat van lampen kan hij die nu niet eisen.
Er is geen plaatsbeschrijving... ik snap niet waarom hij ze van mij eist

Reclame

mava105

#4 , 29 jun 2017 20:29

Indien geen ingaande PB, niets van aantrekken.

Bart Vissers

#5 , 29 jun 2017 20:55

Als je de formele vraag gekregen hebt, moet je wel even formeel antwoorden.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

eylis

#6 , 29 jun 2017 20:59

en de waarborg is al vrijgegeven? Is zijn vraag dan nog geoorloofd?

bosprocureur

#7 , 29 jun 2017 22:29

Vragen staat vrij.... Is toegelaten.

Maar als er geen lampen in de plaatsbeschrijving staan, heeft hij geen poot om op te staan.

hildeharo
Topic Starter

#8 , 30 jun 2017 12:40

Vragen staat vrij.... Is toegelaten.

Maar als er geen lampen in de plaatsbeschrijving staan, heeft hij geen poot om op te staan.
heb hem net mijn antwoord gestuurd dat ik een bewijs zal moeten hebben waar er duidelijk instaat dat ik de lampen moest achterlaten.

Voorlopig ben ik op zijn antwoord aan het wachten.

de vrijgave is ondertekend maar in de bank zeggen ze dat hij de zijn akkord nog telefonisch moet bevestigen.... een rare situatie...

Ik laat jullie wete wat zijn reactie zal zijn.

bedankt voor jullie feedback en advies!

sloeberken

#9 , 30 jun 2017 13:43

Waren er lampen aanwezig toen je de woning betrok, denk niet dat die paar lampen de moeite zijn, om daarvoor een procedure te starten voor u waarborg terug te krijgen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#10 , 30 jun 2017 13:50

heb hem net mijn antwoord gestuurd dat ik een bewijs zal moeten hebben waar er duidelijk instaat dat ik de lampen moest achterlaten.

Voorlopig ben ik op zijn antwoord aan het wachten.

de vrijgave is ondertekend maar in de bank zeggen ze dat hij de zijn akkord nog telefonisch moet bevestigen.... een rare situatie...

Ik laat jullie wete wat zijn reactie zal zijn.

bedankt voor jullie feedback en advies!
Ik hoop dat u het voorzichtiger hebt geformuleerd en duidelijk hebt vermeld dat er geen lampen aanwezig waren toen u het goed betrok. Voor de rest heeft de verhuurder bij afwezigheid van plaatsbeschrijving bij intrede geen poot om op te staan. Maar om als puntje bij paaltje komt voor een paar lampen naar de vrederechter te trekken..... Schrijf eventueel een brief waarin u herhaalt dat er geen lampen waren en u niets verschuldigd bent maar bij wijze van geste en om procedures te vermijden gerust een paar peertjes wil overhandigen, in ruil voor vrijgave van de huurwaarborg.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

mava105

#11 , 30 jun 2017 15:13

[quote="hildeharo"][quote="bosprocureur"]V instaat dat ik de lampen moest achterlaten.

/quote]
Wil dat zegen dat ze er wel waren bij inhuizen?

hildeharo
Topic Starter

#12 , 30 jun 2017 17:12

V instaat dat ik de lampen moest achterlaten.

/quote]
Wil dat zegen dat ze er wel waren bij inhuizen?
neen, er waren geen lampen, nieks.

hildeharo
Topic Starter

#13 , 30 jun 2017 17:18

Waren er lampen aanwezig toen je de woning betrok, denk niet dat die paar lampen de moeite zijn, om daarvoor een procedure te starten voor u waarborg terug te krijgen.
dat klopt, ik zoek gewoon de waarheid. ik heb tegen hem ook gezegd een paar lampen kopen is geen probleem maar ik wil zeker zijn dat het zo moet.

asperger

#14 , 30 jun 2017 18:35

De verhuurder is duidelijk op zoek naar Het Licht.
Of heeft gewoon schrik van de Duisternis.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Huren”