Blijkbaar wisten jullie vooraf waaraan jullie begonnen ...
Vraagje: werd er een plaatsbeschrijving opgemaakt en zo ja, werd die door beide partijen ondertekend?
Ja, excuses heb dit verkeerd begrepen. Degene die de plaatsbeschrijving zou komen doen is niet gekomen, dit zou volgens het contract wel moeten gebeuren maar dit is niet gebeurd. Daarnaast staan er een aantal fouten in het contract. Een voorbeeld: Er staat dat de eigenaar het pand heeft bekeken, dit is overduidelijk niet gebeurd aangezien de man 90 jaar is en niet uit zijn bed kan komen. Dus er staan een aantal fouten in het contract, betekent dit dat het contract niet klopt/ niet geldig is?ik begrijp uit je antwoord dat er géén plaatsbeschrijving is opgemaakt (een plaatsbeschrijving is de staat waarin het appartement zich bevindt en welke schade of slijtage er is.
Ah erg bedankt, ik zal is kijken wat deze huurdersbond voor mij kan betekenen. Dank allemaal voor jullie help!Een plaatsbeschrijving is een afzonderlijke opsomming van de feitelijke toestand van de woning. Dit gebeurt meestal via een afzonderlijk document.
Ik heb de indruk dat er in jullie geval geen plaatsbeschrijving werd opgemaakt. Dit betekent bijgevolg dat bij het verlaten van het appartement jullie geen te bewijzen schade kan aangerekend worden.
In Vlaanderen bestaat er zoiets als een huurdersbond. Deze instelling geniet echter weinig "respect" bij de meeste vaste forumgangers ...
Vies/ vuil. Maar dan een niveau hoger, er zijn zegmaar vlekken op de grond en de grond plakt aan de onderkant van de schoenen/ slippers. Daarnaast hangt er een zeer onaangename geur die niet zomaar weggaat. Er is inderdag geen plaatsbeschrijving gemaakt dus ik zal maar moeten proberen bij de woningbond/ inspectie.Hoe erg en jammer ik het ook vind voor u, ik zie niet direct iets fout tegenover de Belgische wetgeving.
Het enige waar je contractueel over zou kunnen vallen, is dat er uiteindelijk dus geen plaatsbeschrijving gemaakt is, maar dit spreekt net in het voordeel van de huurder. Zonder dit kan de verhuurder immers bijna onmogelijk schade aantonen.
Ik zou wel willen vragen of je "vies" kunt definiëren, misschien heb jij een andere definitie hiervoor door dagelijks taalgebruik in Nederland dan ikzelf.
Als ik lees dat iets vies is, zou mijn antwoord namelijk zijn dat je met wat water en zeep (of bleekwater, of azijn, of aceton, of ...) dit wel terug schoon kunt krijgen.