Kotbaas verhuurt kot aan ander zonder waarschuwing

amysherborn
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kotbaas verhuurt kot aan ander zonder waarschuwing

#1 , 12 jul 2017 19:03

Ik zit in een conflict met mijn kotbaas, dit is de situatie:

Ik moest mijn kotbaas voor 10 maart laten weten of ik zou verder huren of niet. Ik was niet thuis om dit formulier te ondertekenen dus was hier iets later mee. De 11e kreeg ik een mail dat dat voor maandag (de 13e) in orde gebracht moest worden. Zondag de 12e hebben wij dit formulier doorgefaxt, hierin had ik aangeduid dat ik zou verder huren als mijn resultaten in eerste zit goed waren. Daarna niks meer gehoord van de kotbaas dus wij hebben steeds verondersteld dat alles in orde was.
Ik stuur dus nu, nu ik mijn resultaten heb gekregen, een mailtje dat deze goed waren en dat ik dus verder zal huren. Ik krijg een mailtje terug van mijn kotbaas dat hij het formulier ontvangen heeft en mijn kot aan een andere student heeft verhuurd. Wij hebben echter op onze fax het bewijs staan dat het formulier wel degelijk is verzonden.
Nu is het wel zo dat ik blijkbaar voor 1 juni een nieuw contract had moeten krijgen (dit stond in het contract, maar we waren dat vergeten), ik had dus eigenlijk toen moeten reageren maar dat niet gedaan. Toch heeft de kotbaas mij nooit laten weten dat mijn kot aan iemand anders verhuurd zou worden noch dat er ooit iemand is komen kijken.

Is er nog iets dat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2017 20:01

Niets; jij bent nalatig geweest.

Blaatpraat

#3 , 12 jul 2017 22:08

Heb je juni en juli betaald, ook al was het contract vervallen?
Of algemener: wat was de begindatum en einddatum van het huurcontract van uw kot?

Reclame

Terug naar “Huren”