Beste,
Ik was dringend opzoek naar een kot in Leuven en dacht een gevonden te hebben. Doordat het aanbod aan kamers kleiner is dan het aantal studenten vliegen de koten aan je neus voorbij, waardoor je bijna gedwongen wordt om een kot direct te nemen. Nu heb ik dus mij huurcontract ondertekend en moest ik binnen de twee weken mijn huurwaarborg, studenten tax en jaarlijkse kosten betalen. Gisteren wou ik dat dus betalen, maar heb toen het adres dat op het contract staat vermeld maar eens gegoogeld. Tot mijn grootste verbazing zijn er al jaren klachten over deze persoon (zij bezitten verschillende appartementen,... en allemaal dezelfde klachten). Blijkbaar staat het contract dus op naam van de vrouw van de verhuurder en klopt het adres ook niet. Naar alle waarschijnlijkheid gebruikt hij nog andere namen. Grootse klacht die er is, is dat hij je huurwaarborg inhoudt na het einde van je contract. Heel veel studenten hebben naar de rechter moeten stappen om uiteindelijk hun geld terug te zien. Ook zijn er heel veel klachten dat er geen of alleen koud water is, geen internet, last van muizen, dingen die kapot gaan en nooit worden vervangen, de verhuurder kan je ook bijna nooit te pakken krijgen. Dit heeft mij heel veel spijt gegeven dat ik het contract heb ondertekend. Nu ben ik weer verder gaan onderzoeken en hebben ze zelfs een speciale FB groep. Heb daar ook mijn verhaaltje gedaan en werd gecontacteerd door een van de huurders van dat gebouw en blijkt daadwerkelijk dat alle horrorverhalen kloppen. Blijkbaar had de verhuurder hier het water al 2jaar niet betaald.
Nu wil ik mijn contract opzeggen, wat zijn de stappen die ik moet nemen om dit stop te zetten. Ik kan er pas 15/09 in en heb nog niets betaald.
Mvg,
Lady_Z