Vraag over situatie als huurder
Na telefonisch en per email op de hoogte te brengen van verhuurder van problemen in de huurwoning (appartement) stuur ik op juridisch aanraden een aangetekend schrijven met ingebrekestelling. Ik vraag hierop enkel per aangetekende of email of iets geschreven te reageren, maar krijg vooral boze telefoons maar geen verdere aangetekende zending.
Problemen blijven aanhouden, en plan te verhuizen. Sinds ik dit meldde was het alle hens aan dek en er zou ook een aangetekende naar mij vertrekken, 1 a 2 maand na datum, maar het frappante is dat ik onmiddelijk verplicht word tot samen te zitten met verhuurder en andere huurders inzake deze problematiek - Iets wat de lokale politie al had afgeraden en gezegd steeds per schriftelijke te doen of desnoods 101 te bellen bij dringende gevallen (Problemen mijn huurappartement immers gerelateerd aan buren).
Ik werk de komende dagen en zou die aangetekende zending niet kunnen ophalen, dus word ik verplicht te vergaderen zonder dat schrijven, en ik moet tevens een doktersafspraak annuleren. Kan men dit als verhuurder, op Vrijdagavond een huurder sms'en en verplichten om de Woensdag er op alles te laten vallen en samen te zitten?