Dag allemaal
Ik zit met een groot probleem.
Onlangs heb ik een bezoekje gekregen van een gerechtsdeurwaarder die uitvoerend beslag heeft gelegd omdat ik een achterstallige schuld heb.
Ik ben huurder en hij heeft ook goederen opgeschreven die van de huisbaas zijn ondanks er zeer duidelijk een plaatsbeschrijving in zijn zicht lag. Naar verluidt is een gerechtsdeurwaarder niet verplicht dat te lezen, ok ik neem dat aan.
Ik vertel mijn huisbaas na overleg met mijn advocaat en vertel hem dat hij een revindicatieprocedure moet uitvoeren. Ik heb hem dat ook per mail gemeld met de mails van mijn advocaat hierover in bijlage aangehecht. Mijn huisbaas vroeg me ook alle nodige documenten ivm beslag alsook de contactgegevens wat ik hem dan ook gemaild heb. Hij heeft me teruggemaild met de melding dat alles in orde komt en dat ik me niet moet stressen.
Ik heb hem zojuist op straat tegengekomen en hij vertelde me dat hij die revindicatie niet gaat doen omdat het te kostelijk is. Ik antwoordde hem "ja maar dan zit ik zonder meubelen" Dan zei hij "Dat kan me niet schelen, dan zit je maar zonder meubelen, tenzij jij die revindicatie kan regelen..."
Nu ik heb een geregistreerd huurcontract met een plaatsbeschrijving waarop die voor beslag opgeschreven goederen van de huisbaas staan.
Ik heb plaatsbeschrijving opgezocht en meubelen kunnen, of moeten zelfs daarop geformuleerd worden.
Nu is mijn vraag, wat die huisbaas met mij doet is dat wel wettelijk?
Ik heb ergens een g evoel van niet want er is nog iets anders.
Ik heb grote vermoedens dat mijn huisbaas een huisjesmelker is en dat waar ik woon onbewoonbaar is.
Bijv Er is een gemeenschappelijke badkamer waar geen verluchting is, dus gevaar voor co vergiftiging.
.
Er is daar een gemeenschappelijke keuken met zware beschadigingen en onvoldoende licht. Die beschadigingen zijn oa een dampkap die niet werkt dus ik moet voortdurend de deur van de koer opzetten om wat verluchting, ook in putteke winter dus gevaar voor een fleurus op te scharrelen bijv, de elektrische oven heeft zware brandvlekken als beschadiging en als ze opstaat ruik ik soms een brandgeur alsof iets aan het doorbranden is.
.De keukenkasten zijn binnenin zeer vies, het verbaasd me dat er nog een schimmel in staat.
Er zijn veel barsten in de muur.
Ik zit helemaal bovenaan, en als het warm is is het daar een oven, dus maw geen voldoende verluchting. Ik stel mij ook ten zeerste vragen over de electriciteit, de brandveiligheid. Op de trapzaal kan je ook geen enkele raam openen dus volgens mij als daar iets gebeurd zitten we als ratten in de val. Ik en mijn medebewoners hebben ook maanden zonder koelkast gezeten omdat meneer de huisbaas het idee had om een junkie binnen te halen, die de koelkast onherstelbaar beschadigd heeft, en het idee van de huisbaas omdat die junk dat gedaan heeft en omdat hij door hem zoveel kosten heeft, dat de andere bewoners er moesten voor opdraaien door zonder koelkast te ztiien. En dat tegen een periode dat het warm weer begon te worden, kunnen jullie dat indenken geen koelkast te hebben. We hebben ergens een koelkast gevonden op straat voor het stort en die wat opgekallefaterd. De huisbaas doet niets om onze situatie te verbeteren.
Enfin om dit af te ronden, ik denk dat het tijd is om actie te ondernemen door bijv naar de huurdersbond te stappen of naar een woonkantoor.
Wat volgens mij kan het zo niet verder. Ik heb ook door mijn woonsituatie geozndheidsproblemen.
Of vinden jullie dat ik overdrijf? Kunnen jullie mij helpen door advies te geven
Dank u voor julie antwoord.