Huurcontract 3-6-9

CrabbeS
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurcontract 3-6-9

#1 , 26 sep 2017 11:03

Ik huur een appartement sinds 1 december 2014. Mijn contract staat niet geregistreerd. Ik zou graag verhuizen en heb mijn huisbaas hier van op de hoogte gebracht via aangetekend schrijven dat ik 30 september 2017 verhuis maar aangezien het contract niet geregistreerd is hoef ik toch geen wettelijke opzeggingstermijn of opzeggingvergoeding te betalen?

Mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 26 sep 2017 12:37

Heb je hem gewoon van uw plannen om te verhuizen op de hoogte gebracht of heb je opgezegd met een einddatum?
Indien inderdaad niet geregistreerd kan je zomaar vertrekken.

sloeberken

#3 , 26 sep 2017 12:56

Aangezien het contract niet geregistreerd is bepaal je zelf de opzeg termijn, verhuurder kan u geen verbrekingsvergoeding vragen.
U opzeg is wettelijk en moet gerespecteerd worden door de verhuurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

CrabbeS
Topic Starter

#4 , 26 sep 2017 13:50

Ik heb hem inderdaad op de hoogte gebracht via aangetekend schrijven dat ik aanstaande zaterdag verhuis. Maar hij doet moeilijk en zegt dat het nergens in de wetten staat geschreven dat indien het contract niet geregistreerd is je geen opzegvergoeding moet betalen en niet zomaar kan vertrekken. Hij zei dat ik mij kan verwachten aan een brief van zijn advocaat.

bosprocureur

#5 , 26 sep 2017 14:07

Geef dan maar alvast uw nieuw adres, dan moet die advocaat dat niet meer opzoeken.

Wat hij met die brief kan bereiken zou ik toch niet weten, met andere woorden, ik zou er mijn slaap niet voor laten.

Blaatpraat

#6 , 26 sep 2017 14:08

20 FEBRUARI 1991. - BURGERLIJK WETBOEK. - BOEK III _ TITEL VIII _ HOOFDSTUK II
Artikel 3 § 5: Zolang het huurcontract niet geregistreerd is na de termijn van twee maanden bedoeld in artikel 32, 5°, van het Wetboek der registratie-, hypotheek- en griffierechten, zijn zowel de in het eerste lid bedoelde opzeggingstermijn als de in het tweede lid bedoelde vergoeding niet van toepassing

Staat perfect in de wet hoor. Die advocaat zal ofwel eens goed lachen, ofwel veel geld innen van je verhuurder.

CrabbeS
Topic Starter

#7 , 26 sep 2017 14:15

Ik denk eerder dat de huisbaas mijn huurwaarborg niet wil teruggeven aangezien hij die ook al niet heeft laten blokkeren op een rekening. En daarom zo moeilijk doet.

mava105

#8 , 26 sep 2017 15:36

Dan zeg je aan zijn raadsman, dat je dan naar de VR zal stappen. Kan hij zijn opdrachtgever daar ook nog wat geld voor afhandig maken, met veel kans ongelijk te halen bij de VR en nog de kosten te kunnen betalen

sloeberken

#9 , 26 sep 2017 15:42

Is er een ingaande plaatsbeschrijving opgemaakt.
Zijn advocaat zal hem wel op de hoogte brengen dat hij geen poot heeft om op te staan.

CrabbeS
Topic Starter

#10 , 26 sep 2017 19:55

Nee er is ook geen ingaande plaatsbeschrijving opgemaakt.

sloeberken

#11 , 26 sep 2017 20:23

Beter voor u dan kan verhuurder ook geen schade vragen.

CrabbeS
Topic Starter

#12 , 27 sep 2017 17:38

Hij heeft enkel foto's genomen de dag voor ik verhuisde. Geen plaatsbeschrijving opgemaakt.

Terug naar “Huren”