dat zou idd geen slecht idee zijnmogen wij ons verwachten dat zelf roken ook verboden zal worden in gehuurde woningen ?
Ik begrijp niet waarom het OCMW zijn handen in onschuld wast in jullie zaak, want zo op het eerste zicht kunnen jullie toch alle hulp van het OCMW gebruiken. Ik heb toch begrepen in elk geval dat jullie iets teveel te goeder trouw gehandeld hebben en nu op de blaren moeten zitten wegens het niet op de hoogte zijn van een aantal juridische basisprincipes. Op dat ogenblik zij er toch de juridische diensten van het OCMW die gratis geraadpleegd kunnen worden.Op jullie Juridisch Forum heb ik al veel bijgeleerd, ik zal waarschijnlijk moeten verhuizen. Of zal ik eerder zeggen ; mijn man wil ik en dochterje in veiligheid brengen, zodra dit is gebeurd zullen ze hem met man en macht uit het apparement moeten zetten ( dit zijn zijn eigen woorden ) Wat een mens niet allemaal zegt uit frustratie . Bedrogen door de verhuurder, valse beloftes en door een opslagplaats te laten verhuren als appartement ( het verzwijgen hiervan ) staan wij straks op straat want wij willen onze twee honden en poes weg doen wanneer we elders gaan moeten wonen. Ah ja, nu nog zien of mijn dochtertje mee kan want kinderen zijn soms ook geweigerd. Wat een onzin...mogen wij ons verwachten dat zelf roken ook verboden zal worden in gehuurde woningen ?
dat is vooral te danken aan de huurdersbond, die de regels zo streng wou, dat de meeste verhuurders bij de eerste problemen het pand te koop stellenVeel huizen te koop maar niet te huur in de omgeving.
Ja, ja al goed; laten we zeggen getracht hebben de regels iets menswaardiger en misschien een beetje in het voordeel van de zwakkere te hebben willen bijsturen; die nu niet zo eenvoudig meer van de ene dag op de andere op straat kan gezet worden. We hebben dezelfde evolutie ook gezien in de verkeerswetgeving met de invoer van de "zwakkere weggebruiker" - waar ik het overigens nog steeds niet mee eens ben met dat principe.dat is vooral te danken aan de huurdersbond, die de regels zo streng wou, dat de meeste verhuurders bij de eerste problemen het pand te koop stellenVeel huizen te koop maar niet te huur in de omgeving.
Dat zijn extreem uitzonderlijke situaties, en ik wil die best wel geloven, maar neem van mij dan ook maar aan dat je dat soort situaties meer kan verwachten als je meer woningen verhuurt. Als je 10 woningen verhuurt is de kans dat je dit tegenkomt al 10x hoger dan de kans dat een verhuurder van een woning dit zal tegenkomen. Jij zal dat soort situaties dan ook meer tegen komen. Daar twijfel ik niet aan. Maar laten we zoiets niet veralgemenen.(Als iemand ooit foto's wil van een plafond van 45m² ingesmeerd met uitwerpselen, van pas gerenoveerd pand waar het parket werd uitgebroken om op te stoken of van een appartement dat in betere conditie was toen de huurder het verliet da toen hij erin ging mag hij me altijd contacteren.)
Dat moet je tegen sniper zeggen die het nodig vond een opmerking te maken waarop ik in principe geenszins iets tegen heb, maar waar hij dan wel een antrwoord van mij op mag verwachten en ik het nodig vond zijn opmerking in zijn juiste kontext te plaatsen.Dit is een discussie die al decennia duurt en hier absoluut niet in deze post thuishoort me dunkt.
Hier in Antwerpen zijn ruwweg 20% van de verhuringen problematisch, met ofwel wanbetaling, overlast, sloop of abnormaal slecht onderhoud van het gehuurde goed. Sommigen hebben de pech een huurder te treffen die op al deze punten tegelijk slecht scoort.Dat zijn extreem uitzonderlijke situaties, en ik wil die best wel geloven, maar neem van mij dan ook maar aan dat je dat soort situaties meer kan verwachten als je meer woningen verhuurt. Als je 10 woningen verhuurt is de kans dat je dit tegenkomt al 10x hoger dan de kans dat een verhuurder van een woning dit zal tegenkomen. Jij zal dat soort situaties dan ook meer tegen komen. Daar twijfel ik niet aan. Maar laten we zoiets niet veralgemenen.
Interessant, maar zijn dat gegevens van het eigenaarssyndicaat of zo ? En wat zijn de kriteria om te bepalen of een verhuring (in de ogen van de verhuurders/immobilienkantoren) al dan niet problematisch is ? Een huurder die bvb kosten die hem door een verhuurder worden doorgerekend, betwist ? Vanuit het standpunt van de verhuurder zou ik die verhuring dus ook wel als problematisch beschouwen.Hier in Antwerpen zijn ruwweg 20% van de verhuringen problematisch, met ofwel wanbetaling, overlast, sloop of abnormaal slecht onderhoud van het gehuurde goed. Sommigen hebben de pech een huurder te treffen die op al deze punten tegelijk slecht scoort.
Buiten de grote steden zal dat percentage lager liggen.