aanpassingen contract kosten

mally32
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

aanpassingen contract kosten

#1 , 10 nov 2017 13:55

Ik woon nu al 2 jaar in een appartement
Per contract afgesproken betaal ik elke maand een voorschot voor de kosten en eind van het jaar de afrekening daarvan.
Nu krijg ik, volgens mi,j een veel te hoge afrekening waar enkel bedragen op zijn genoteerd waar ik van de meesten geen factuur van heb gezien
ik vraag naar de facturen en verhuurder gaat helemaal uit zijn dak
Geeft een deel en zeg dat hij vanaf nu niet meer gaat voor schieten en dat hij per xxx periode alles gaat afzeggen en dat ik het allemaal zelf moet zien te regelen

kan dat? de voorschot was namelijk handig en als ik dat nu allemaal zelf moet doen dan is dat een extra kost
Ook is dat niet afgesproken in het contract. Mag hij dat op eens omdat ik inzage vraag het allemaal in een keer veranderen?

graag advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 10 nov 2017 15:35

Ook uw verhuurder - ik ga ervan uit dat het over de woning gaat moet zich aan het contract houden.
Verhuurder is zelfs wettelijk verplicht alle bewijzen voor te leggen zodat u kan zien dat het bedrag correct is.
U betaald alleen wat u hebt kunnen nakijken.
Als u de enige huurder bent - en het gaat over nutsvoorzieningen dan had u die beter op uw naam laten zetten.

Vraag is natuurlijk wat is de feitelijke situatie - wat staat er in het contract?

sloeberken

#3 , 10 nov 2017 16:06

Beetje meer info graag.

1 - waarover gaan die kosten
2 - is dit een woning of appartement
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

mava105

#4 , 10 nov 2017 16:30

Indien appartement: is er een syndicus?
Over welke kosten gaat het juist?
Heb jij privatieve meters voor gas/water /elektro of zijn het gemeenschappelijke meters?

Terug naar “Huren”