Woonboot huren

digits
Topic Starter

Woonboot huren

#1 , 26 feb 2009 21:03

Hallo iedereen,

proficiat met jullie forum dat een schat aan informatie bevat. excuses ook dat ik als nieuwkomer hier meteen een vraag stel.

ik denk er over om binnekort een woonboot te huren, met als doel om er in te wonen (niet om er mee te varen). nu vroeg ik mij af of je als 'woonboothuurder' dezelfde rechten hebt als een 'normale' huishuurder, of dat er misschien enkele addertjes onder het gras zitten.

de boot zou ook dienen als werkruimte voor mijn eenmanszaak. weet iemand of er hier verschillen zijn met een "normaal" huis ? (aftrekbaarheid/belastingen/...)

bedankt alvast,
mvg,
digits

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 feb 2009 21:48

hmmm

Wie is verantwoordelijk voor het liggeld van de boot?

duchtig informeren bij verzekering. (ik kan me voorstellen dat een gewone familiale tegen waterschade hier niet genoeg gaat zijn, idem voor brand)

Wie draait op voor de jaarlijkse kosten ivm onderhoud romp? (is heel wat anders dan de facade eens om de x jaar een vers laagje te geven.)

digits
Topic Starter

#3 , 26 feb 2009 22:09

hmmm

Wie is verantwoordelijk voor het liggeld van de boot?

duchtig informeren bij verzekering. (ik kan me voorstellen dat een gewone familiale tegen waterschade hier niet genoeg gaat zijn, idem voor brand)

Wie draait op voor de jaarlijkse kosten ivm onderhoud romp? (is heel wat anders dan de facade eens om de x jaar een vers laagje te geven.)
Hallo Vandebos,

interessante vragen. ik heb nog geen specifieke boot op het oog, maar ben wel serieus op zoek om er tegen september één te vinden.

ik dacht dat het bij gewone huizen zo was dat de verhuurder verantwoordelijk was voor grote kosten.

vandaar ook mijn vraag of dit ook geldt bij woonboten, om dus problemen zoals u vermelde te voorkomen, of er toch tegen ingedekt te zijn.

mvg,
digits

Reclame

Vandebos

#4 , 26 feb 2009 22:18

Als ik U zou ik me eens gaan informeren bij oa de huurdersbond (alhoewel ik niet zeker kan zeggen dat die veel nuttige informatie gaan hebben)

Ook eens mijn oor te luisteren leggen bij de bewoners van woonboten in bv het Gentse en Antwerpen?

digits
Topic Starter

#5 , 02 mar 2009 13:04

Als ik U zou ik me eens gaan informeren bij oa de huurdersbond (alhoewel ik niet zeker kan zeggen dat die veel nuttige informatie gaan hebben)

Ook eens mijn oor te luisteren leggen bij de bewoners van woonboten in bv het Gentse en Antwerpen?
dit heb ik ondertussen gedaan.

misschien handig voor anderen die met dezelfde vraag zitten: de huurder is op dezelfde manier beschermd als bij een "gewoon" huis.

bedankt voor de tips!

Terug naar “Huren”