Kijk spijtig dat ik het zo cru moet zeggen maar die huisbaas van jou die is de meest ondankbare die je kan tegenkomen en jij hebt al veel te veel gedaan van zaken die in het geheel niet tot je plicht behoren.Ben geen vervelend persoon; maar als huisbaas alleen wil nemen en niet geven dan ga ik ook eens zien of ik er iets kan uithalen.
Wie heeft jou ooit wijsgemaakt dat je het parket moest laten opschuren en laten vernissen dan nog op de koop toe ? Dat is voor 100% de taak van de verhuurder. Verder een hele kamer nog opnieuw laten behangen > in het geheel niet nodig. Dat van die chauffage voor zover jij het hier beschrijft is voor de volle 100% ook de verantwoordelijkheid van de huisbaas.
Als ik van jou was stuur je hem een AS waarin je van alles een inzage in de originele fakturen vraagt. (BW Art. 1728 ter). Als je zonder uitzondering inzage in alle stukken gekregen hebt stuur je hem een 2e AS waarin je hem de schuld geeft van die hoge verwarmingskosten. Je verwijst hem daarbij naar het AS dat je daarover nr. hem gestuurd hebt. Je stelt hem een kompromis voor om de berekening van de verwarming te baseren op die van een jaar waar dat verwarmingselement van de living nog wel werkte en kon afgesloten worden. Is hij met dit alles niet akkoord stap je nr. de vrederechter en laat je die de AS's zien die je hem gestuurd hebt (de AS waarin je hem verwittigde dat de verwarming niet kon afgesloten worden) en waarin je hem aanmaant iets te doen aan die verwarming die zelfs in de zomer aanstond.