Dochter komt in het huur appartement ....wat ik betwijfel

Ketala
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Dochter komt in het huur appartement ....wat ik betwijfel

#1 , 27 dec 2017 23:34

We blijven van de ene verbazing in de andere vallen ....
Huisbaas had mij reeds via gerechtelijke stappen gedagvaard om het contract te beëindigen.
Eerst volgende afspraak bij de vrederechter is pas in maart ....
Nu ontvang ik een beëindigen van het huurcontract omdat hun dochter hier zou komen wonen ....
(Ik weet van de buren dat hun dochter hier reeds al twee maal is komen wonen .
Het appartement is met 1 slaapkamer en een berging (geen venster) die ze verhuren als tweede slaapkamer)
Heb even zitten zoeken dank u fb :wink: en de dochter is mama van twee kinderen .
Ik vermoed dus dat dit enkel is om mij via een omweg (ontkomen.aan eventueel een boete wegens vroegtijdige opschorting van het huurcontract)
Iemmand ervaring mee ....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 28 dec 2017 09:11

Welk huurcontract? 3 jaar of 9 jaar
Hoeveel opzegperiode heb je gekregen? Normaal 6 maanden voor eigen bewoning.
Dochter moet er 3 jaar ononderbroken worden ingeschreven. Hou dat in het oog. Als dat niet zo is heb je recht op een schadevergoeding.

bosprocureur

#3 , 28 dec 2017 09:24

Ik dacht binnen het jaar bewonen (of gebruiken! ), dacht ik dus, en dat gedurende minstens twee jaar, dacht ik.
Correct me if I am wrong...

Reclame

Ketala
Topic Starter

#4 , 28 dec 2017 09:35

Contract van 9 jaar .
Ik woon hier nog geen jaar
Heb een termijn van 6 maand gekregen .

Al wat zitten Google
Dochter moet hier binnen het jaar komen wonen en dan hier 2 jaar blijven wonen.....

bosprocureur

#5 , 28 dec 2017 09:52

Op welke grond had huiseigenaar u gedagvaard voor de vrederechter?
Heeft hij andere (eigen?) redenen om u op te zeggen?

Als u het ziet zitten om te verhuizen, kijk dan in elk geval discreet na of de dochter (die met naam genoemd is in de opzeg) effectief binnen het jaar daar woont (of gebruik van maakt), en dat minstens 24 maand laat duren. Zoniet kan u de huiseigenaar (liefst achteraf dus) verzoeken om u 18 maanden huur te betalen.

Ketala
Topic Starter

#6 , 28 dec 2017 12:03

Dagvaarding

Is een klucht ...ze vinden dat ik niets mag stockeren in de garage die ik niet kan gebruiken als garage wegens te smalle oprit
Er is een discussie over de plaatsbeschrijving die ze te laat hebben aangeboden ter ondertekening .en die ik dus niet meer moet tekenen.
Discussie over het feit dat ik raamfolie heb gebruikt
De meest absurde punten dus.......

Terug naar “Huren”