Aanrekening 3 jaar aan elektriciteitrekeningen

sloeberken

Re: Aanrekening 3 jaar aan elektriciteitrekeningen

#16 , 18 dec 2017 18:56

Huurder heeft wel het wettelijk recht om de facturen in te kijken. Als verhuurder naar de vrederechter trekt zal hij deze bewijzen moeten voorleggen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#17 , 18 dec 2017 18:57

Aangezien het verbruik er is, TS betwist het niet, zullen de facturen er ook zijn....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken

#18 , 18 dec 2017 19:08

Dan moeten ze voorgelegd worden, wie gaat nu iets betalen zonder dat er een bewijs van is, dit staat trouwens in de huurwet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

AGLD
Topic Starter

#19 , 28 dec 2017 12:09

Ik vraag inzage in de rekeningen van de afgelopen 3 jaar en ze weigert ze te tonen. Ik heb toch inzagerecht? Geef ik haar best gewoon haar zin en neem ik haar voorstel aan, of ga ik best door op de rekeningen in te mogen zien?

Zoals ik al zei, ik verwacht geen 3 jaar gratis elektriciteit, maar het moet wel correct gebeuren. Als mijn verbruik door iemand anders betaald is, dan is het redelijk fout dat de verhuurder dit zonder zelf iets betaald te hebben zomaar kan incasseren. Als ik al aan iemand iets verschuldigd ben is het wel aan de vorige huurders die die rekeningen effectief betaald hebben.

De rekeningen zijn betaald, maar niet door haar. Ze heeft dus geen rekeningen die ze me kan voorleggen. Het enige wat ze heeft is de beginmeterstand en de eindmeterstand. Maak ik hier een kans mee bij de vrederechter?

Lanox

#20 , 28 dec 2017 12:32

Mocht ik in uw schoenen staan, ik zou via AS de afrekening betwisten en facturen opvragen. Indien de verhuurder zijn centen wil zien zal hij dan via de rechtbank moeten gaan en daar mogen gaan uitleggen waarom hij u inzage weigert.

bosprocureur

#21 , 28 dec 2017 15:49

:oops: Zou het gewoon kunnen dat hij die facturen niet meer heeft ?

denlowie

#22 , 28 dec 2017 15:59

Als het een zelfstandige is moet hij ze 10 jaar bewaren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105

#23 , 28 dec 2017 16:11

:oops: Zou het gewoon kunnen dat hij die facturen niet meer heeft ?
Dan kunnen er steeds duplicaten gevraagd worden aan de maatschappij

Terug naar “Huren”