Ik ben verhuurder en heb een kortlopend contract (1,5 jaar) afgesloten op vraag van mijn nieuwe huurder.
Nu laat ik mijn huurcontract registreren en de beambte zet op het document dat ik krijg als bewijs van registratie dat de duur van het contract 9 ja(a)r(en) is. Toen ik tegen de beambte zei dat het over een kortlopend contract gaat van 1,5 jaar ipv 9 jaar zei hij me dat dit ook onder de noemer valt van een 9 jarig contract omdat het na stilzwijgen verlengd wordt onder dezelfde voorwaarden en daarna overgaat naar een 9 jarig contract.
Klopt dit? En wat zijn hier de eventuele gevolgen hiervan indien het toch vroegtijdig onderbroken wordt.
Ook wou ik graag mijn EPC attest laten mee registreren maar dit wou hij niet bij het contract noch bij de plaatsbeschrijving voegen, (dus het aantal pagina's van het dossier is zonder het EPC) hij zou het wel apart mee inscannen zei hij.
Is de beambte verplicht om al de documenten die ik bij het contract voeg mee te registreren of moeten ze enkel het contract en de plaatsbeschrijving registeren?
Alvast bedankt