hoog verbruik electriciteit

kdupont
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

hoog verbruik electriciteit

#1 , 31 jan 2018 15:36

Hallo,

Ik woon sinds 1.10.2016 in een volledig gerenoveerd appartement. Alles OK en top in vergelijking vanwaar ik kwam. Tot in februari ik een afrekening van elektriciteit (enkel elektriciteit, verwarming op stookolie) ontving en ik al voor 4 maanden 536 euro diende bij te betalen. Onmiddellijk werd dit gemeld aan de eigenaar en ook werd de meterstand tot op vandaag heel kort opgevolgd. Dit jaar heb ik 80 euro per maand betaald en heb in juni en oktober mijn meterstanden doorgegeven voor een herberekening. in juni kreeg ik te horen dat ik volgens het verbruik 181 euro zou moeten betalen, in oktober 284,75 euro. Eigenaar doet geen moeite. Beide bovenburen betalen respectievelijk 67 en 68 euro ! Boiler verliest 3 volle emmers water (30 liter) per week ! Volgens eigenaar perfect normaal. Voor dit jaar zal ik ruimschoots aan 7.000 kwh komen en de eindafrekening zal eveneens in overstemming zijn. Bij de renovatiewerken (grotendeels uitgevoerd door eigenaar zelf) werd de boiler verplaatst van de keuken naar de berging in de garage. Ook werd er een nieuwe meter meter geplaatst (met dag- en nachttarief). Het hoogste verbruik is de nachtperiode en er is een timer geplaatst voor de boiler zodat deze enkel tijdens de daluren kan opwarmen. Ik ben alleenstaande en mijn zoon woont nog bij mij maar beiden werken full-time en overdag dus weinig tot niet thuis. Ik heb al alle instanties gecontacteerd maar geraak geen stap verder wat ik nog kan doen om dit uit te klaren. Mijn verbruik in het verleden was nooit hoger dan 3.500 kwh voor gas en elektriciteit. Als ik alles uitreken heb ik op een jaar al 960 euro betaald en had ik eigenlijk 3.417 euro moeten betalen... dus mag ik mij nog aan een afrekening verwachten van rond de 2.500 euro ! Heeft iemand een tip of raad hoe ik dit kan aanpakken ? Ben radeloos !! Alvast bedankt !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22875
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 31 jan 2018 16:50

werkt die timer wel?

Sirkii
Berichten: 5819

#3 , 31 jan 2018 21:48

Zoek uit of op uw kast gemeenschappelijke electriciteit aangesloten is door je electriciteit af te schakelen en te kijken of alles in de gangen nog werkt. Laat desnoods iemand kijken naar de kast en kabels. Improviseer desnoods dat 1 circuit aanblijft om koelkast/diepvriezer te voeden (met verlengkabels) en zet de rest langdurig af en controleer tellerstanden op aftakking tussen teller en uw zekeringskast.

Boiler die 30 l per dag loost is niet normaal. Overdrukventiel is ws te reinigen of te vervangen. Lijkt mij voor de huurder te zijn. Probeer te reinigen via de manuele testknop.

Reclame

Terug naar “Huren”