laattijdige storting huur

lucebert
Topic Starter

laattijdige storting huur

#1 , 30 jul 2018 11:38

We hebben een huurder die slecht betaalt. Hij is al maanden aan een stuk een maand achter met de huur. Op een bepaald punt was hij drie maand achter en dat is dan wel een moment om het contract te laten ontbinden door de Vrederechter.
Is het mogelijk om dit contract te laten ontbinden, bij maanden aan een stuk laattijdige betaling?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 30 jul 2018 11:41

heb je hem al aangetekend in gebreke gesteld?

lucebert
Topic Starter

#3 , 30 jul 2018 11:45

Nog niet nee, ik zou eerst willen weten of langdurige laattijdige betaling een reden is voor ontbinding van het contract, zodat ik dat in mijn brief ook kan vermelden.
Op het moment dat hij drie maand achter stond, stonden we op punt de AB te versturen, maar toen maakte hij twee maand over.

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jul 2018 11:54

Ja en nee.
Het kan een reden zijn om de vrederechter het contract te laten ontbinden. U kan het niet eenzijdig op eigen houtje inroepen om het contract te beëindigen.

Meeboo

#5 , 30 jul 2018 11:56

sowieso aangetekend aanschrijven en de verzendingen uiteraard bijhouden. dat maakt uw dossier sterker voor de vrederechter.

lucebert
Topic Starter

#6 , 30 jul 2018 11:58

Okay, daarmee kan ik voorlopig verder.
Ik begin met de ingebrekestelling met opsomming van de tekortkomingen van zijn kant.

Veel dank!

lucebert
Topic Starter

#7 , 30 jul 2018 12:00

Maar, voor de duidelijkheid: er ZIJN wel degelijk gevallen waarin de Vrederechter het contract ontbindt bij langdurige laattijdige betaling, zelfs al is dat maar één maand?

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 jul 2018 12:19

Best in die brief vermelden dat je bij een eerstvolgende laattijdige betaling, onmiddellijk naar de VR zal stappen en de verbreking zal vragen.
Geef in die brief ook een tijdlijn met de betalingen van het laatste jaar (of meer) en de data dat de huur uiteindelijk effectief betaald werd.

lucebert
Topic Starter

#9 , 30 jul 2018 12:21

Zo zal ik het doen. Hartelijk dank.

Terug naar “Huren”