Opzegging huurcontract

WheelerAlex
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opzegging huurcontract

#1 , 05 dec 2018 06:35

Ik ben 61 jaar en huurder als volledig Elektrische rolstoel gebonden persoon door spierziekte met attest FOD 12 punten waarvan meer dan 50 % onderste ledematen, Integratietegemoetkoming FOD categorie C, Medisch dossier bij het VAPH, Medisch dossier RIZIV en sedert 1 februari 2018 woon ik in een volledig aangepaste studio/flat aanleunend aan een MPI te XXX (medisch pedagogisch instituut) die gesubsidieerd wordt d/h VAPH en onlangs aangetekende brief ontvangen met opzeg huurovereenkomst zonder motivatie alsook zonder datum van vertrek en daarna mail ontvangen dat er ergens in december 2018 een nieuw aangepast huurovereenkomst wordt aangemaakt voor 3 jaar en me geen zorgen moet maken en mag blijven wonen zoals afgesproken per mail en heb als huurder totaal geen enkel schuldenlast maar als ik er nu opnieuw over spreek krijg ik geen antwoord ofwel in verlof ofwel ziek ofwel we zien wel. Bezorgt me een heel ongerust gevoel en slapeloze nachten ! Kan dit zomaar van een persoon aangetekend aanschrijven met stopzetting contract om een nieuw contract in de plaats te laten ondertekenen. Enigste uitleg van directie is dat dit wettelijk is in het kader van huurovereenkomsten bij het verhuren v/woningen gesubsidieerd d/h VAPH en telefonisch bij die instantie valt men uit de lucht als ik daarover begin. Heb terzelfdertijd ook brief ontvangen of ik kandidaat blijf v/e sociale woning i.v.m. rolwagen van Volkshaard waar ik levenslang kan wonen maar zit nu compleet in een impasse dus hier blijven hopende nieuw contract waar ik graag woon of toch uitwijken n/e sociale woning enkel verhuizen vergt teveel van mijn spierziekte, zelfs mijn huisarts vind dit een raar gedoe van doen. Graag een uitleg van wettelijk of niet hieromtrent.

Groeten

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”