Opzeg huur kantoorruimte

VELUCAS
Topic Starter

Opzeg huur kantoorruimte

#1 , 10 jun 2009 11:58

We hebben een appartement gekocht dat op dit ogenblik verhuurd wordt als kantoor met een 3-6-9 contract dat na 9 jaar zal aflopen op 31 mei 2010. Ik huur momenteel en moet eruit op 28 februari 2010. Graag zou ik mits respect voor opzegtermijn dus zes maanden willen opzeggen , maar de huurder weigert en beroept zich op de wet van de handelsruimte. Ik lees nu dat kantoorruimte valt onder "overige bedrijfsruimte" en dus valt onder de gewone huurwet. Kan ik dan toch niet opzeggen omdat ik intrek als eigenaar (van een eerste eigendom) voor het verstrijken van de termijn? Off the record :wink: De huurder zei eerste dat er over te praten viel en nu ineens zei ze dat ze toch tot de laatste dag wil blijven... Ze huurt de ruimte als advokaat! :shock:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VELUCAS
Topic Starter

#2 , 10 jun 2009 20:46

mmm.. raar nobody knows the answer?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jun 2009 21:29

Een kantoor valt niet onder de woninghuurwet.

Wat dus in eerste instantie telt is wat in de huurovereenkomst vermeld staat m.b.t. mogelijke opzegging.

Tevens is belangrijk of de huurovereenkomst vaste datum heeft (geregistreerd is) of de verkoopakte is bepaalt m.b.t. het naleven van de huurovereenkomst.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huren”