Hier schrik ik wel van, omdat ik in de huurwet het volgende kan terugvinden:
Op grond van de nieuwe wet ligt de registratieplicht van huurcontracten die dateren vanaf 1 januari 2007 volledig ten laste van de verhuurder. Hij moet deze plicht binnen de twee maand volgend op de sluiting van het contract vervullen.
Indien de huurovereenkomst niet binnen de wettelijke termijn geregistreerd is, kan de verhuurder een boete krijgen en geldt - indien het om een huurovereenkomst van 9 jaar gaat - bovendien vanaf 1 juli 2007 de regel dat de huurder een einde kan maken aan deze huurovereenkomst zonder een opzeggingstermijn in acht te nemen en zonder een vergoeding te betalen.
Om zijn "acties" even te schetsen: hij negeert reeds maanden onze aangetekende brieven waarin wij een hele resem herstellingen vragen. Ook laat hij het toe dat onze onderbuur alle regels aan zijn laars lapt en is het voor hem enkel belangrijk om elke maand onze huur op zijn rekening te zien staan. Dit is slechts een korte opsomming.
Dank voor uw reactie.
Als ik me niet vergis komt deze tekst uit de pdf van fod justitie. Het is goed als u die tekst naast de actuele huurwet legt. Deze documenten trachten immers in algemeen Nederlands de essentie van de desbetreffende wetgeving uit te leggen. Hierdoor gaan echter soms belangrijke details, zoals in uw geval, verloren.
In de link onderaan dit bericht vindt u een een pdf bestand genaamd "wie doet wat" Lees deze eens na en laat ons hier of indien je wenst via pb weten welke werken de eigenaar weigert uit te voeren. Normaal gezien zijn er een flink aantal stappen die je kan ondernemen om hem te verplichten zijn verantwoordelijkheden op te nemen.