Gedetailleerde plaatsbeschrijving, met aandacht voor de parketvloer, is inderdaad belangrijk.- U verhuurt zelf aan wie u wil, maar u mag niet discrimineren.
- Huisdieren verbieden kan inderdaad niet, maar een kattenluik weigeren wel. Speciale aandacht voor de parketvloer bij de plaatsbeschrijving is hier ook aangewezen.
Daarom vermeld ik ook het op te nemen in de contract voorwaarden. En een goede familiale verzekering dekt zeker de schade veroorzaakt door dieren, net zoals de door de huurder veroorzaakte schade. Is ook een huurdersverzekering zoals ik meld. Deze bestaat zeker bij de bank appeltje voor de dorst..TS : een brandverzekering voor huurder en verhuurder is verplicht.
In uw huurcontract zou ik vermelden : verplichte brand- en familiale verzekering huurder af te sluiten bij ondertekening contract en kopie aan te bezorgen aan de verhuurder ( TS ). Bij niet nakoming ontbinding contract.
Een brandverzekering moet, maar is wederzijds huurder en verhuurder moeten verplicht een brandverzekering nemen.
In België bent u niet verplicht om een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering beter bekend als familiale verzekering, af te sluiten.
Familiale —> Schade zelf aangebracht in de eigen woning? Veroorzaakt door je eigen huisdieren? Andere schade die je zelf veroorzaakt?
Daarom vermeld ik ook het op te nemen in de contract voorwaarden. En een goede familiale verzekering dekt zeker de schade veroorzaakt door dieren, net zoals de door de huurder veroorzaakte schade. Is ook een huurdersverzekering zoals ik meld. Deze bestaat zeker bij de bank appeltje voor de dorst..
Artemis, daarom vermeld ik ook speciaal huurdersverzekering bij die familiale. En een huurder kan ook verschillende beschadigingen aanbrengen zonder aangifte te doen op het ogenblik van de feiten. bv. krassen op de deur, laminaat ... beschadiging hier en daar is identiek hetzelfde voor dieren. Men gaat toch niet telkens een aangifte doen, enkel bij beëindiging contract. In elke familiale polis kan men schade door dieren laten opnemen.Familiale —> Schade zelf aangebracht in de eigen woning? Veroorzaakt door je eigen huisdieren? Andere schade die je zelf veroorzaakt?
Daarom vermeld ik ook het op te nemen in de contract voorwaarden. En een goede familiale verzekering dekt zeker de schade veroorzaakt door dieren, net zoals de door de huurder veroorzaakte schade. Is ook een huurdersverzekering zoals ik meld. Deze bestaat zeker bij de bank appeltje voor de dorst..
Onder een huurdersverzekering versta ik een brandverzekering die wel verplicht is, en heeft niks met een familiale te maken.
Overigens zou er dan telkens een schadegeval moeten zijn, na elke veroorzaking, dus elke kras. Systematisch bekrassen van parket door bewoning van huisdieren is geen schadegeval bij einde huurcontract, áls die dekking al zou bestaan wat ik betwijfel.
Ik weet hoe desastreus onze huisdieren voor onze eigen houten vloer zijn...