Hallo,
Ik heb als verhuurder een volledig vernieuwd appartement 2j geleden verhuurd aan een koppel, 2 maal telkens een jaar.
Ik weet dat dit het maximale aantal jaarcontracten is als ik goed geinformeerd ben.
Nu is dat koppel onlangs uit elkaar gegaan en de man die is blijven wonen.
Die had aangegeven te stoppen na 2 jaar omdat het redelijk kostelijk was voor hem, maar vind nu blijkbaar toch niets anders voor die prijs of iets minder voor een lagere prijs en wil hij toch blijven.
Ik wil wat voorzichtig zijn en liever toch terug een jaarcontract geven, daarnaast, ik heb eerste jaar niet geindexeerd, wil dat eventueel nu nog 1 maal overslaan omdat het een nette betaler is en hij het appartement keurig onderhoud maar het jaar nadien wil ik de achterstand van die index van 2j goedmaken.
Vooral ook omdat ik nooit het onderste uit de kan willen halen heb met de huur maar dat wil natuurlijk ook niet zeggen dat ik zwaar onder het niveau moet gaan verhuren.
We hebben dit jaar een nieuwe algemene cv installatie gestoken dat best wel wat geld gekost heeft en volgend jaar zijn het de terassen, het dak dak en de gevels aan de beurt en eventueel afvoeren zodat ik een nieuwe toilet kan zetten...
Sowieso als al die grote werken er aan komen lijkt het me toch wat lastiger om een nieuwe huurder te vinden die je daarmee niet afschrikt.
Maar zodra die werken af zijn wil ik de huur toch met 50euro optrekken, wat relatief weinig is tov de investeringen en het feit dat ik dan 3j niet geindexeerd heb.
Kan ik nu omdat ik nog maar met 1 van beide huurders zit opnieuw een kontrakt afsluiten van 1 jaar, ipv 3 jaar...
Indien niet, kan ik een getrapte prijs in een 3j kontrakt inzetten dat bv zegt tot februari 2022 bedrag x , daarna nog 2j bedrag x+50 zonder verdere indexering?
Nick