Dag iedereen,
Binnenkort ga ik samenwonen met mijn vriend in Gent. We zijn geen studenten meer en verlaten dit jaar officieel de thuiswoning. We hebben reeds een huurappartement gevonden en waren allebei van plan om onze domicilie te verplaatsen naar onze nieuwe woonst. Hij is afkomstig uit Vlaams Brabant en ik uit West-Vlaanderen, dus het spreekt voor zich dat wij elk onze post op ons nieuw adres willen krijgen, hier willen stemmen, etc. Verder kan je ook enkel een bewonersvergunning aanvragen indien je gedomicilieerd bent. Aangezien wij beiden een auto hebben en er geen garages te huren vallen in de buurt, is het vrij noodzakelijk dat wij beiden onze domicilie veranderen.
Bij het overlezen van het huurcontract merkten wij dat er maar maximum 1 persoon mag gedomicilieerd worden op het appartement. Dit brengt ons op praktisch vlak redelijk in de problemen. Het contract is momenteel nog niet ondertekend. Wij staan allebei als huurder vermeld op het contract.
Kan de verhuurder een van ons de domicilie ontzeggen hoewel dit voor ons beide de hoofdverblijfplaats wordt? Welke redenen zou hij hiervoor kunnen hebben? Indien wij hier niet mee akkoord gaan, is de verhuurder dan wettelijk in zijn recht om ons (om die reden) niet te laten huren?
Alvast bedankt!