Uitstel bij Vredegerecht

Thorbecke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Uitstel bij Vredegerecht

#1 , 11 dec 2022 10:44

Beste Forumleden,

Ik heb uitstel van mijn zaak (huurgeschil, ik ben de huruder) gevraagd bij de Vrederechter, per mail en e-deposit. Brief is ontvangen en gelezen.
Mijn vraag: over het uitstel wordt beslist op zitting. Is het dan aangewezen dat ik daar zelf ook ben? In de brief aan de Vrederechter (met goede argumenten, getuigen, en telefoonnummers) geef ik aan dat ik er niet kan zijn, onder andere door het feit dat deurwaardersexploot is achtergehouden door eigenaar woning (post onderschept) en ik pas vijf dagen op voorhand op de hoogte was van datum zitting, en daardoor geen tijd heb mijn stukken ter verdediging af te krijgen (ik heb geen advocaat - zelfs pro deo kan ik niet betalen).
Ergo: Gaan of niet gaan?

Bij voorbaat dank voor uw respons,
Bart

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 11 dec 2022 12:21

Ik zou gaan en dossier zo goed mogelijk voorbereiden. Op 5 avonden (als je overdag werkt) krijg je toch heel wat papier verzet? Zo moeilijk kan een huurgeschil toch niet zijn ….

Vrederechter zal de regels toepassen, niet de emoties.

Kan je ev de inhoud van het dispuut toelichten?

Thorbecke
Topic Starter

#3 , 11 dec 2022 12:48

Dank voor uw reactie.
Kort (iets ingewikkelder dan u denkt wellicht)
Opzeg gedaan van (verlengd) jaarcontract, (woon er sinds juni 2021) per 1 november.
Nieuwe woning ging plots niet door, mondeling huurtoezegging, en op mail.
Huis waar ik vertrek wordt verkocht, maw. mijn ruimte bleef leeg (= cohousing)
Eigenaar weigerde verlenging verblijf na conflict over zijn hond. Hij verblijft er zonder domicilie.
Toezegging dat ik motor en spullen mocht laten staan werd ook ingetrokken, net als beloofde hulp bij verhuis.
Eigenaar bedreigde mij, en mijn zoon (die in Gent woont en er niets mee te maken heeft)
Diverse malen contact met wijkagent, 1 melding bij politie omdat eigenaar bij mijn verhuis wilde zijn (meeste spullen zijn weg sinds 3 november, maar in opslag)
Eigenaar nam advocaat, ingebrekestelling per mail, moest weg zijn op 18 november.
Eigenaar veranderde slot toegangspoort.
Interventie 101 om binnen te geraken. Ik heb er mijn domicilie en woon er legaal tot Vrederechter uitspraak doet.
Eigenaar houdt post achter; deurwaardersexploot pas eind vorige week bij wijkagent afgegeven door eigenaar.

Reclame

Thorbecke
Topic Starter

#4 , 11 dec 2022 15:24

Beste,
Wat ik zo her en der lees is het toch het beste dat ik sowieso ga.
Dank voor uw advies.

Mvg,
Bart Willems

Sirkii

#5 , 11 dec 2022 18:01

Als ik je correct lees had je zelf opgezegd per 1 november ….

Terug naar “Huren”