Beboeting verhuurder wegens opzeg 1ste 3-jarige periode

Leroy166
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Beboeting verhuurder wegens opzeg 1ste 3-jarige periode

#1 , 14 dec 2022 21:27

Beste,

Mijn huisbazs heeft recent mijn huurwoning kunnen verkopen, dit heeft ze per aangetekend schrijven gemeld en in diezelfde brief zegt ze eveneens op, ik zit ook met vochtproblemen en heb daardoor reeds 3 maal schimmel kunnen opkuisen in mijn slaapkamer wat zich verspreid over 1 jaar (huisbazs was op de hoogte vanaf dag 1) nu heb ik al nagevraagd bij de huurdersbond en een externe advocaat op het werk en ik zou nu recht hebben op een vergoeding van 9 maanden huishuur wegens opzeg in de eerste 3 jarige periode.

Na dit te hebben gemeld bij de huisbazs zowel per mail als aangetekend schrijven, begint ze plots wel te reageren na mij 1 jaar te hebben genegeerd en beweert ze dat ik fout ben terwijl ik alles van haar kan weerleggen. Kan het voor mij negatieve gevolgen hebben als ik de huishuur niet meer betaal aangezien ze mij die vergoeding verschuldigd is? Ik heb reeds iets nieuw gevonden waar ik binnen 3 weken al naartoe verhuisd kan zijn.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
justice speaker
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 dec 2022 11:26

Een verkoop is geen reden om huurder op te zeggen.De nieuwe eigenaar neemt uw contract integraal over onder dezelfde voorwaarden. Gezien verhuurder toch uw opzeg heeft gegeven, kan dat maar tegen het einde van de eerste 3 jarige periode met 6 maanden en mits betaling van een schadevergoeding van 9 maanden huur. U kan een tegen opzeg geven van 1 maand met behoud van de schadevergoeding, Tegen opzeg start op de eerste van de maand die volgt op de kennisgeving. Nooit of nimmer uw huishuur niet blijven betalen. Zeker niet doen.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Reclame

Terug naar “Huren”