Mijn totale huurprijs bestaat volgens mijn huurcontract uit een bedrag basishuur + water onkosten. Nu betaal ik reeds 3 jaar zelf mijn water onkosten rechtstreeks aan de watermaatschappij, mijn verhuurder betaalt niets. Zou de vrederechter mij gelijk geven als ik mijn teveel betaalde huur terug zou eisen?
Relevante artikels uit mijn huurovereenkomst:
1) "Huurprijs: De basishuurprijs bedraagt 400 euro plus 10 euro water onkosten per maand. In dit bedrag zijn de provisies voor kosten en lasten niet begrepen"
2) "Kosten en belastingen: De abonnementen op de distributie van electriciteit en gas, telefoon, teledistributie en alle andere nutsvoorzieningen worden door de huurder afgesloten en zijn ten laste van de huurder, met inbegrip van de verhuring van de tellers, de waarborgsommen, de kosten van verbruik en de voorschotten."
3) "Bijzondere voorwaarden: De provisie voor het waterverbruik zal jaarlijks worden herzien volgens de afrekening bekomen door de Verhuurder van de Watermaatschappij"
Ik vind sommige van deze artikels nogal dubbelzinnig en twijfel daardoor aan mijn gelijk...